Her noktasında premium

14.04.2025
Japon üretici Lexus, Premium otomobilleri kadar Premium hizmet konusunda da çok iddialı. Lexus RX’in direksiyonundayken bir olumsuzluk yaşanacak olsa bile ulaşılması zor bir noktada kalan müşterilerine helikopter DAHİ gönderebiliyor. Bunu bilmek Lexus RX’in içerisinde kendimi çok iyi hissettirdi. Koray Kodal

Spindle adı verilen, karakteristik olan kelebek şeklindeki ön panjur tasarımıyla iç içe görünen ince LED farlar tasarımı tamamlıyor.

Yeni RX ile ilk tanışmam 500h modeli ile oldu. Tasarımıyla da genel olarak Premium SUV sınıfındaki sürüden ayrılabilen, keskin ve güçlü çizgilerle şekillenmiş etkileyici bir otomobil olduğunu söyleyebilirim. Eğimli A sütunları arkaya doğru alçalarak ilerleyen eğimde tasarlanan tavan çizgisi ve özgün görünen D sütunlarıyla sportif bir görünüm elde edilmiş. GA-K isimli platformdan yükselen NX'in dingil mesafesi de selefine göre çok daha cömert ve konforlu bir yaşam alanı için temel oluşturuyor.

Genelde bu sınıfta koyu renkler, gri ve siyahlar tercih edilse de otomobilin ne kadar etkileyici olduğunu fark etmeyi kolaylaştıran canlı renk seçenekleri de çok yakışıyor.

Lexus RX modellerinin fiyat listesinde 350h AWD, NX 450h+ AWD ve ailenin en dinamiği 500h AWD F Sport bulunuyor. Benim de direksiyonuna geçtiğim RX Performans Hybrid'di. 2,4 litrelik turbo benzinli, 371 HP'lik motor ilk hareket halinden itibaren canlı yapısını hissettiriyor. Ani hızlanma istediğinde spor otomobil tepkileri ve hızlanması sunabiliyor. Bunda öndeki 87 HP, arkadaki 103 HP'lik elektrik motorlarının da destekleri akıcı hızlanmayı sağlıyor.

Otomobildeki Direct4 isimli akıllı elektronik kontrol sistemi, dört tekerlekten çekiş sistemi, aktif yönlendirilen arka aks ve normal/spor kullanım seçeneği sunabilen adaptif süspansiyon sistemlerinin bir getirisi olarak da dar ve hızlı virajlarda etkileyici bir kontrol sunuyor. Dört dereceye kadar açıda yönlendirilebilen arka aks sistemi manevra avantajıyla birlikte yol tutuş konusunda da önemli fayda sağlıyor.

Süspansiyon sisteminin özel yapısı özellikle frenlemelerde aracın öne yığılması gibi durumların üstesinden gelip dengeli yapıyı farklı koşullarda da korumasını sağlıyor. Direct4 isimli tahrik gücü kontrol sistemindeki "Araç Frenleme Postür Kontrolü" isimli sistem sürücüye doğrusal bir frenleme hissi veriyor. Bu sayede dört tekerleğin de yolla güvenli bir şekilde temas etmesini sağlıyor. Bunu da hissedebilmek adına uygun bir alanda sert fren yapıp şaşırtıcı deneyimi de keşfedebildim.

Genel olarak Lexus RX için stabil ve yüksek seviyede güven duygusu sağlayan bir sürüş tecrübesi sunarak ilerlemeyi biliyor. Tüm bu bileşenlerle RX'in bozuk zemindeki sarsıntıları da kabin içerisine çok yansıtmadan ilerlemeyi bilerek şaşırtıcı bir konfor seviyesi sunabildiğini söyleyebilirim.

Direksiyon başındaki keyiften sonra bu iri otomobilin arka koltuklarındaki konforu da merak edip bu alanı da incelediğimde bu bölümde de konfor ve yüksek kalite algısının otomobilin her bölüme taşınabildiğini söyleyebilirim. Detaylara özen gösterilen otomobilde malzeme ve işçilik kalitesi üst seviyede. Bu konuda Lexus'un Takumi ustalarının el işçiliklerini de tebrik etmek gerekiyor. İçeride de yüksek kalite algısının hissedildiği Lexus NX'de Tazuna ismi verilen konseptine göre kontrol düğmeleri ve bilgi ekranları sürücünün otomobille sezgisel bir bağlantı kurması üzerine odaklanılmış. 14 inçlik multimedya ekranı biraz fazla büyük boyutta olsa da bu büyüklük kullanımı kolaylaştırmış. 21 hoparlörlü Mark Levinson ses sistemi kabin içerisindeki kalite seviyesinin kulaklara da ulaşmasını sağlıyor.

Sonuç olarak Lexus RX, dikkat çekici bir tasarımla gelirken hibrit motor ile hızlanma konusunda da etkileyici olmayı başarabilen Premium müşterilere yüksek memnuniyet hedeflerini tutturacaktır.

2.4 litrelik hibrit motor, 6 ileri otomatik şanzıman, ön elektrik motoru, hibrit batarya ve 76 kW'lık arka e-aks ile birleştiriyor. Toplamda 371 HP güç ve 550 Nm tork üreten motorla dört tekerlekten çekişli otomobil 6.2 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlarken maksimum hızı 210 km/s olarak belirtiliyor.

4.890 mm uzunluğa sahip Lexus RX'in 2.850 mm dingil mesafesi geniş yaşam alanı hakkında ipucu veriyor.

14 inçlik multimedya ekranı oldukça büyük tasarlanarak kullanımı kolaylaştırmış. Ses sistemi için 21 hoparlörlü Mark Levinson'a güvenilmiş.

Ön koltukların sportif tasarımı haricinde vücut desteği de çok başarılı.

21 inçlik jantlar sportifliği tamamlamak için özenle seçilmiş.

E-CVT isimli şanzıman pürüzsüz çalışma karakteri gereği konforu destekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.