Devrime hazırlanıyor
Görüntüleme teknolojileri söz konusu olduğunda, Japonya merkezli küresel teknoloji şirketi Canon, akla gelen isimlerden. Yarı iletken üretimine de başlayan şirket, etki alanını genişletmeye kararlı.
1937'de Japonya'da kurulan Canon, Japonya, Amerika, Avrupa, Asya ve Okyanusya'daki pazarlama ve üretim tesisleriyle 182 binden fazla çalışanı istihdam ediyor. Kameralar, yazıcı ve tarayıcı gibi görüntüleme ürünlerinin yanı sıra yarı iletken alanında da üretim yapan şirketin önem verdiği pazarlardan biri de Türkiye.
Türkiye'ye ilk kez resmi ziyarette bulunan ve INBUSINESS'a konuşan Canon EMEA Başkanı ve CEO'su Yuichi Ishizuka, "Çalışmalarımız ve yatırımlarımız sonucunda Türkiye, şu anda bölgedeki en hızlı büyüyen pazar haline geldi. Bu sebeple bölgedeki geleceğimiz konusunda da oldukça heyecanlıyız" diyor. Orta Doğu ve Türkiye'nin, EMEA bölgesi satışlarının yaklaşık üçte birini oluşturduğunu söyleyen Ishizuka, bölgenin gelişmekte olan bölgelerin en büyük satış pazarı haline geldiğini anlatıyor.
Türkiye'de büyüme hedefi
Geçtiğimiz üç yılda, pandeminin getirdiği benzeri görülmemiş zorlukların üstesinden gelinmeye çalışılan bir dönem olduğunu belirten Ishizuka, önümüzdeki üç yılda, Türkiye'nin iş segmentinde daha fazla büyüme ve genişleme fırsatı öngördüklerini söylüyor. Türkiye'deki 17'nci yıllarında, 143 çalışanıyla 2023 yılını da çift haneli büyüme rakamlarımızla kapattık. Türkiye, şu anda bölgedeki en hızlı büyüyen pazar haline geldi. Bu sebeple bölgedeki geleceğimiz konusunda da oldukça heyecanlıyız. Özellikle fotoğraf makinesi ve siyah-beyaz yazıcı kategorilerinde pazar payında birinciliğimizi korumaya devam ederken, 2024 yılında diğer kategorilerdeki yatırımlarımız ve büyüme hedeflerimizle pazar paylarımızı önemli ölçüde artırmaya kararlıyız.
Ortak fayda için birlikte yaşama ve çalışma inancına dayanan Kyosei felsefeleriyle, faaliyet gösterdikleri toplumlara yapılan yatırımlar aracılığıyla anlamlı bir etki yaratmak üzere hareket ettiklerini dile getiren Ishuzuka, "İnovasyon, gündemimizin daima en üst sıralarında yer alıyor ve küresel gelirimizin yüzde 8'inden fazlasını her zaman Ar- Ge'ye yatırıyoruz. Canon, 2023 yılında ABD'de aldığı patent sayısı bakımından 5'inci sırada yer alırken dünyada 37 yıl üst üste ilk 5'te yer alan tek şirket konumunda ol- masıyla bizleri her gün gururlandırıyor" diyor.
Fotoğrafçılık yaygınlaştı
Hazır Ishizuka ile konuşma fırsatı yakalamışken son yıllarda cep telefonlarının fotoğraf ve video özelliklerinin öne çıkışı sonrası ne Canon'un işlerinin nasıl etkilendiğini konuşmamak olmazdı. Ishizuka, bunu bir sanat olarak gördüklerini söylüyor ve açıklıyor: "Akıllı telefonlarla birlikte fotoğrafçılık daha yaygın hale geldi ve günümüzde çocuklar dahi her gün video ve fotoğraf çekebilecekleri bu telefonlar sayesinde çok erken yaşta görüntüleme dünyasına adım atmaya başladı. Bu gençlerin yüzde 10'unda bile daha iyi görüntüler yakalama isteği oluşuyorsa ve daha yaratıcı olmaya yönelmek isteniyorsa, bu bizim için bir fırsat oluşturuyor. Telefonların görüntüleme perspektifinden bakıldığında sınırlamaları da bulunuyor. Fotoğraf çekme alışkanlığı elde eden kişilerde görüntü yakalama kültürünün temelini oluşturduktan ve yaratıcılığın eğlencesini açığa çıkardıktan sonra daha yüksek kalitede görüntüleme ihtiyacını da doğuruyor. Bu da insanların fotoğrafçılığa ve videografiye olan ilgisini ve merakını artırıyor. Kullanıcılar fotoğrafçılık becerilerini geliştirdikçe, daha yüksek kalitede içerik ve görüntü üretme arzuları onları fotoğraf makinesi kullanmaya yönlendiriyor. Bu sebeple pazarın bu kısmına odaklanmaya devam edeceğiz."
Dijitalleşme tehdit mi?
İşinin temelinde hep donanım bulunan şirket için hızlanan dijitalleşme bir tehdit olarak görünebilir. Ancak onların açı- sından durum hiç öyle değil. Dijitalleşmenin işi kolaylaştıracak çeşitli dijital araçlar ortaya çıkardığını belirten Ishizuka, bu konuda Canon'un güçlü bulut ve tarama yönetimi hizmetleri ile müşterilerinin operasyonlarında çevikliği ve inovasyonu teşvik ettiklerini söylüyor.
Öte yandan küresel baskı pazarının kitap baskısı, faturalama, posta gönderme, ambalaj ve pazarlamaya kadar birçok yönden hayatın bir parçası olmaya devam ederek önemini koruyacağını belirtiyor ve ekliyor: "Yüksek hızlı ve güvenli tarama, özellikle hibrit çalışma ortamlarının da dahil olduğu ofis ortamları için artık her zamankinden daha önemli. Biz de bundan yola çıkarak; özellikle teknolojinin benimsenmesi ve büyümesi için daha büyük bir fırsatın olduğu sağlık ve hukuk sektörleri gibi dikey alanlara odaklanıyoruz."
Canon Ekim 2023'te nanoimprint yarı iletken üretim sistemini kullanıma sundu. Ishizuka "Bu yeni makine sayesinde 5nm sürecine eşdeğer yarı iletkenler üretebilecek ve 2nm'ye kadar küçülebileceğiz. Ayrıca pazara düşük maliyetler de sunarak yarı iletken üretiminde bir devrime katkıda bulunabilmeyi arzu ediyoruz" diyor. Yeni üretim tesisin 2025'te faaliyete geçmesi planlanıyor.
Deneyim öne çıkıyor
Kullanıcılar için sürükleyici deneyimler yaratmanın kendileri için temel bir odak noktası olduğunu söyleyen Yuichi Ishizuka konuşmasını şöyle sürdürüyor:
"Perakende sektöründe üründen daha fazlasını sunmaya ve unutulmaz deneyimler yaşatmaya yönelik artan eğilimin farkındayız. Yeni deneyim merkezinde uygulamalı deneyimler, interaktif gösterimler ve kişiselleştirilmiş rehberlik sunarak müşterilerimizin deneyimlerinin kalitesini artırmayı ve markamızla olan bağlarını derinleştirmeyi hedefliyoruz. Bir ürünü sanal olarak her açıdan ve her renkte görmek için 3D görüntülemeyi kullanabilseydiniz ne olurdu? Tüm müşterilerimize daha zengin bir deneyim sunmak için bu deneyimi mağazada hayata geçirmeye planlıyoruz."
Yapay zeka rekabeti kızıştı
Mayıs ayı yapay zekanın büyük oyuncularının birbiri ardına yaptıkları yeni versiyon sunumlarına tanık oldu. Önce OpenAI Chat GPT'nin 4o (Omni) versiyonu duyuruldu. Pro üyelerinin ekstra bir ücret ödemeden faydalanabileceği pek çok sesli asistan özelliği eklenen YZ'yi Google I/O etkinliğinde yaptığı Gemini güncellemesiyle izledi. İkisinde de hızlanan ve daha çok hatırlayan modeller kamerayı da anlık kullanarak yer, duygu durumu gibi şeyleri öğrenmeye çalışan kullanıcıların deneme alanı oldu. Yapılan pek çok denemeden benim en çok ilgimi çeken ise belki mevsimin etkisi ile karpuz seçimi oldu. Kullanıcının deneyime puanı ise görüntü 10 lezzet 8'di.
Büyük sıfırlayıcı
Microsoft Türkiye BuildAI: Yapay Zeka Günü etkinliği düzenledi. Şirketin Türkiye'de ilk kez düzenlediği etkinlikte bin 200'den fazla katılımcı yer aldı.
Etkinlikte konuşan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Levent Özbilgin, "Tekerlekten bugüne insanlık tarihini etkileyen icat ve keşifleri düşündüğümüzde, uzun bir yolculuğun çıktısı olan yapay zekayı bugün bir keşif olarak değerlendiriyoruz. Yapay zeka tüm bireyler ve uluslar için büyük bir sıfırlayıcı (the great reset) oldu. Yazılımcılardan beklentimiz denemekten ve keşfetmekten asla korkmamaları. Yapay zeka alanında sınırları zorlayın, yeni kullanım alanları yaratın. Bütçe engeliniz varsa bize gelin; regülatif engellere takılıyorsanız soru sorun, konuşun, öğrenin. Biz sizin sorularınızı cevaplamak ve size destek olmak için buradayız. Bu sorunların hepsinin üstesinden birlikte gelebiliriz" dedi.
Sabit kablosuz erişime talep var
Ericsson, Türkiye'nin de dahil olduğu 19 ülkede yaptığı araştırma sonucunu ConsumerLab Raporu adı altında yayımladı. Türkiye'deki araştırma 100'ü aktif Sabit Kablosuz Erişim (FWA) kullanıcısı olmak üzere, bin hane temsilcisinin katılımıyla gerçekleştirildi. FWA fiber, DSL gibi kablolu genişbant bağlantıların yerine 5G gibi kablosuz iletişimi simgeliyor. 10 haneden 8'i FWA'yi daha önce kullandıkları bağlantı hizmetinin yerine tercih ediyor. Bu bağlantı hizmetinin getirdiği gelişmiş yetenekler, iyi ve güvenilir bir internet bağlantısı sağladığı görüşü hakim. Ayrıca şebeke perfomansı açısından fiberle aynı düzeyde olduğu ifade ediliyor.
Ericsson Orta Doğu ve Afrika Başkan Yardımcısı ve Türkiye Başkanı Işıl Yalçın, "Son Ericsson ConsumerLab Raporu, Türkiye'deki 12 milyon hanedeki kullanıcıların durumunu temsil ediyor. FWA uygun maliyetli, esnek, kolay kurulan ve hızlı bağlantı sağlayan özellikleri ile öne çıkıyor. Nitekim bu güncel raporun bulguları, Türkiye'de hanelerin yüksek hızlı genişbant ve kolaylık açısından FWA'i tercih ettiğini doğruluyor" diyor.