İtibar Yönetiminde Yapay Zeka Çağı
Daha dijital dönüşümün dinamiklerini asgari seviyede yakalayamamışken bir de yapay zeka girdi hayatımıza. Muazzam bir hızla ve yıkıcı bir etkiyle hem de.
İşlerimizi 'Nesnelerin İnterneti'ne (Internet of Things-IOT) uyumlamaya çalışırken, şimdi Yapay Zeka (Artificial Intelligence-AI) destekli sistemlere geçişten söz ediyoruz. Ve her zaman olduğu gibi bu geçiş süreci de zorlu. Aklınızın alamayacağı sayıda veriyi, yine aklınızın alamayacağı bir hızda analiz edip önünüze koyan bu zeka; tamamen sizin kontrolünüzün dışında bir alanda mesela sosyal medyada, markanızın aleyhine (ya da lehine) işleyen bir süreci yönetiyor. Lafı dolandırmaya gerek yok, mevzu online itibar yönetimi iken bir anda yapay zeka çağında itibar yönetimine dönüştü. Ne demek bu, Google CEO'su Sundar Pichai, çok güzel özetliyor: "Yapay zeka, itibar yönetiminde devrim yaratıyor. Artık sadece insanlar değil algoritmalar da sizi yargılıyor." Pichai, bu sözlerle işlerin ne kadar zorlaştığına işaret ediyor. Ya da belki de yeni fırsat alanlarına. Kuruluşumuzdan bu yana araştırma ve raporlarımızla bizi bekleyen geleceği hep bir adım önde karşılamaya ve sizlerle paylaşmaya çalıştık. Bu kapsamda bu yıl 3.'sünü gerçekleştirdiğimiz Dijital İtibar Raporu (DİR-100) işte bu yapay zeka gerçeğini bir kez daha karşımıza çıkarıyor. 18.45 İletişim Ajansı iş birliği ile Türkiye'nin dijital alanda en itibarlı şirketlerinin listesini belirlediğimiz DİR-100 sonuçlarını bir de yapay zeka perspektifiyle değerlendirmenizde yarar var. Dijital platformlarda 51 milyonu aşkın pozitif/negatif ve nötr paylaşımın analiz edildiği bu yılki araştırmamızda 67 sektör ve kategoride 534 markanın itibar skoru belirlendi. Dijital itibar skoru en yüksek 100 şirketi listelediğimiz DİR-100 Raporu'nun detaylarını (s. 68) Mustafa Orhun Çetin'in kaleminden ilgiyle okuyacağınıza eminim. Sektör şampiyonlarının yanı sıra artık çok kısa süreler içinde krize dönüşen itibar yönetiminin inceliklerine de yer verdiğimiz araştırmamızda yapay zeka çağında yapılması gerekenleri de bulacaksınız.
Her şeyin içinde dediğimiz yapay zekanın karşımıza en çok çıktığı bir alan da girişim sermayesi yatırımları. Ayfer Arslan, holdinglerin girişim sermayesinde en çok nereye yatırım yaptıklarını araştırdı (s. 52). Kıbrıs Barış Harekatı sonrası ülkemize uygulanan ambargolar nedeniyle Türkiye'nin savunmada kendi teknolojisini üretmesi amacıyla kurulan ASELSAN'ın 50. yılına özel röportajı da (s. 58) mutlaka okunması gerekenler arasında.
İyi okumalar,