Hizmet Portföyü Genişliyor
İlan platformu sahibinden.com, 25 yılı geride bıraktı. Hem bireysel hem kurumsal kullanıcılar için güvenli bir dijital ticaret alanı sunma hedefiyle hareket eden platformun odağında ise Türkiye’de daha da derinleşmek, yapay zeka, sürdürülebilirlik ve hizmet çeşitliliği üzerinden daha fazla kullanıcıya dokunmak yer alıyor.
SimilarWeb'in en çok ziyaret alan web sayfaları sıralamasına göre; ilancılık kategorisinde Türkiye'de birinci, dünyada dördüncü sırada yer aldıklarını söyleyen sahibinden.com CEO'su Burak Ertaş, platformda her ay 17.4 milyar sayfanın görüntülendiğini anlatıyor. 2000 yılında platform kurulurken 6 kategori ve 2 bin 700 ilan ile yola çıktıklarını hatırlatan Ertaş, bugün ise sahibinden.com kullancılarının 10 ana kategoride yer alan 8 milyondan fazla aktif ilan arasından seçim yapabildiği bilgisini paylaşıyor. Platformda günlük ortalama 120 bin yeni ilan yayınlandığını ve bunların yüzde 67'sinin bireysel, yüzde 33'ünün kurumsal olduğunu belirten Ertaş, Türkiye genelinde 120 bine yakın kurumsal mağazanın platformda faaliyet gösterdiğini de sözlerine ekliyor.
Burak Ertaş sahibinden.com CEO'su
YAPAY ZEKA ÖZELLİKLERİ ARTACAK
Şirket son yıllarda inovatif girişimlerle ürün ve hizmet portföyünü genişletmeyi sürdürüyor. Örneğin açık artırma sistemiyle araç satışı gerçekleştirilen Otobid şu anda 24 ilde 52 noktada hizmet veriyor. Ekspertiz, araç karşılaştırma değerlendirme hizmeti veren Oto 360, Gimbal destekli 360 derece sanal tur imkanı sağlayan Emlak360 bu hizmet ve ürünler arasında.
Bu yıl yenilenmiş teknolojik ürünlerin satışına başlayan Yepy'i hayata geçirdiklerini söyleyen Ertaş, "Atıl durumdaki cihazları ekonomik bir değere dönüştürüyoruz" diye konuşuyor. Yapay zeka pek çok şirketin olduğu gibi sahibinden.com'un da en önemli gündem maddesi. Hatta yapay zeka destekli dekorasyon simülasyonu ile dijital iç mimarlık deneyimi sunulan ve şirketin Ar-Ge ekibi tarafından geliştirilen SahiDeko, ilanları daha çekici hale getirmek için kullanıma sunulmuş. Önümüzdeki süreçte platformdaki yapay zeka özellikleri artırmayı hedeflediklerinin altını çizen Ertaş "Bu sayede kullanıcılar bulundukları lokasyondan belirleyecekleri lokasyondaki ilanları doğal bir dille arama yapabilecek. Bu sistem, klasik filtreleme mantığından çıkarak yapay zeka ile konuşarak arama dönemini başlatacak" diye konuşuyor.
Şirket son dönemde spora verdiği destekle de dikkati çekiyor. Geçen yıl erkek ve kadın A milli futbol takımlarının 3 yıl için resmi sponsoru olan şirket, 25'inci yılında da Filenin Sultanları'nı ve Filenin Efeleri'ni desteklemek için Türkiye Voleybol Federasyonu'yla 3 yıllık sponsorluk anlaşması imzaladı. Son olarak ise geçen ay Türkiye Milli Paralimpik Komitesi (TMPK) ile ana sponsorluk anlaşması yapıldı. Anlaşma kapsamında, şirket 2028 yılı sonuna kadar Türkiye'deki paralimpik spor hareketine uzun vadeli destek sağlayacak.
GELECEK ROTASI
Derinleşmek
Yapay zeka özelliklerini artırmak
İnovatif girişimlerle ürün ve hizmet portföyünü genişletmek
Mete Vardar Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı
Halka Açılma Planı
Türkiye bu yıla, 65 milyon turist ağırlama ve 64 milyar dolar turizm geliri elde etme hedefiyle başladı. Sektördeki 40 yılını kutlamaya hazırlanan Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, turizm gelirlerinin 12-15 milyar dolarını iç pazarın oluşturduğunu söylüyor. 2025 sezonunda da yurt içi talebin yüksek seyrettiğini anlatan Vardar, otellerde iç pazardaki potansiyelin yüzde 15'lerden yüzde 25'lere çıktığına dikkati çekiyor. Vardar, ağırlıklı olarak yerli turiste hizmet veren bir şirket olarak 2025'in ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre kişi sayısında yüzde 30'un ciroda ise yüzde 60'ın üzerinde büyüme yakaladıklarını anlatıyor. Şirket, olarak özellikle Antalya, Alanya, Bodrum ve Marmaris gibi popüler destinasyonlarda ciddi bir ivme yakaladıklarından bahseden Vardar, bu bölgelerde cironun geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 60'ın üzerinde büyüme gösterdiğinin de altını çiziyor.
Kültür turlarında da öne çıkan şirketlerden olduklarılnı ifade eden Vardar, özellikle Kars turlarında kişi sayısında yüzde 135 artış sağlandığını, her sene olduğu gibi Mardin ve GAP turlarının öncelikli misafir tercihleri arasında yer aldığını belirtiyor.
YERLİNİN YURT DIŞI İLGİSİ
Son dönemde kurdaki stabilizasyonun da etkisiyle yurt dışı turlara yönelik talep de artmış. Özellikle Benelüks turlarında kişi sayısında yüzde 140 büyüme yakladıklarını aktaran Vardar, İtalya, İspanya ve Yunanistan'a olan talebin yüksek olduğunu, bu bölgelerde de kişi sayısında yüzde 20'lere varan büyüme sağladıklarını söylüyor. Vardar konuşmasını şöyle sürdürüyor:
"Özellikle Tayland, Bali ve Japonya gibi destinasyonlara yönelik ilgide de ciddi bir artış gözlemliyoruz. Bu bölgelere yönelik talepler yüzde 50'ye varan oranlarda arttı. Japonya özelinde ise cirosal büyüme, geçen yılın aynı dönemine oranla 4 katını aştı. Vizesiz ülkelere de talep yüksek. Dubai, Mısır ve Balkanlar bu yıl da en çok ilgi gören destinasyonlar oldu."
40'ıncı yıla girerken halka arzla daha büyük yatırımlar yapma niyetleri olduğunu da paylaşan Vardar, sonbaharda yapmayı planladıkları kutlamalarda bunları da duyuracaklarının bilgisini veriyor.
GELECEK ROTASI
Halka arz
Dijitalleşme yatırımlarını sürdürmek
Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak liderliği ileri taşımak