Lenovo'dan 3. çeyrekte 17,1 milyar dolar ciro


Çin merkezli teknoloji şirketi Lenovo, üçüncü çeyrek cirosunun, önceki yılın aynı dönemine göre, sabit kur olarak bakıldığında yüzde 3 artışla 17,1 milyar dolara yükseldiğini açıkladı.
Teknoloji şirketi Lenovo, yılın üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını paylaştı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, üst üste onuncu çeyrekte kârlılığını artıran Lenovo'nun, grup cirosu önceki yılın aynı dönemine göre, sabit kur olarak bakıldığında %3 artışla 17,1 milyar dolara yükseldi. Lenovo'nun 2022 yılı üçüncü çeyrek net geliri, yıllık %6 artışla 541 milyon dolar düzeyine ulaştı.
Lenovo, üstün performansını sürdürürken, tüm ana iş segmentleri pozitif faaliyet kârına katkıda bulunarak grubun orta vadede kârlılığını ikiye katlama hedefine doğru ilerleme kaydetti.
Bunun yanında, çeşitliliği artırılan büyüme etkenleri güçlü bir performans ortaya koymayı sürdürürken hem çözüm ve hizmetler segmenti hem de altyapı segmenti önceki yılın aynı dönemine göre çift haneli büyüme rakamlarına ulaştı. Bilgisayar dışı iş segmentleri artık grubun toplam cirosunun %37'sinden fazlasını oluşturuyor. Grubun sağlıklı nakit dengesi ise, bu çeyrekte Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) harcamasını %15 artıran grubun orta vadede Ar-Ge yatırımlarını iki katına çıkarma hedefini sürdürdüğünü ortaya koyuyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Lenovo CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı Yang Yuanqing, Lenovo'nun, zorlu piyasa koşullarında bir kez daha güven verici sonuçlar elde ederek üst üste onuncu çeyrekte kârlılığını artırırken cirosunu önceki yılın aynı dönemine göre (sabit kur olarak bakıldığında) yaklaşık %3 artırmayı başardığını söyledi.
"Giderek ivme kazanan bilgisayar dışı faaliyetlerimiz artık ciromuzun %37'sinden fazlasını oluşturuyor" diyen Yuanqing, "Hem çözüm ve hizmetler iş grubu, hem de altyapı iş grubu bir önceki yıla kıyasla çift haneli yüksek büyüme rakamlarına ulaştı. Lenovo için bu sonuçlar, stratejik öngörülerimizin, bizi zor zamanlara iyi hazırladığını net bir biçimde ortaya koyuyor. Geleneksel pazarlarımızın büyümesine veya küçülmesine bakılmaksızın, Lenovo taahhütlerini yerine getirmeye ve piyasa beklentilerinin üzerinde performans göstermeye devam ediyor" ifadelerini kullandı.
LENOVO TÜRKİYE'DEN ÜSTÜN PERFORMANS
Açıklamaya göre diğer yandan Lenovo Türkiye ise, 2022 yılının üçüncü çeyreğinde güçlü bir performans ortaya koyarak, IDC kişisel bilgisayar pazarı raporu sonuçlarına göre %25.0 pazar payı ile yılın üçüncü çeyreğini de birinci sırada kapadı. Lenovo Türkiye 10 çeyrektir pazardaki liderliğine devam ediyor.
Lenovo Türkiye yılın üçüncü çeyreğini, kurumsal PC pazarında %38,8, tüketici PC pazarında %17,5, dizüstü PC pazarında %26.5, masaüstü PC pazarında %20.8 ve iş istasyonları pazarında da %38.3 Pazar payı ile lider olarak tamamladı.