10 Milyar Lira Tasarruf Hedefi
Hepsiburada, bu yıl Efsane Kasım kampanyasının 10. yılını kutluyor. Şirket, bu dönemde 600 milyon ziyaret, 50 milyonun üzerinde sipariş ve toplamda 10 milyar TL’lik hane tasarrufu hedefliyor. Kampanya, “Peşin Fiyatına 10 Taksit” ödeme seçeneği ve “Daha Ucuzunu Bulursan Farkı İade” garantisiyle yürütülecek.
Gamze Karagöz
Hepsiburada'nın 18-55 yaş aralığında 2.228 kişiyle yaptığı araştırmaya göre, tüketicilerin %90'ı Kasım ayında alışveriş yapmayı planlıyor. Katılımcıların %75'i indirim gördüğünde beklemeden alışveriş yaptığını, %55'i sık kullandığı ürünleri stokladığını, %45'i ise bu dönemi yüksek fiyatlı ürünleri almak için değerlendirdiğini belirtiyor. Hepsiburada CEO'su Nilhan Onal Gökçetekin, Efsane Kasım'ın Türkiye'de alışveriş kültürünün önemli bir parçası haline geldiğini belirterek şunları söyledi:
"2016'da Türkiye'ye kazandırdığımız bu dönemi, kısa vadeli indirim anlayışından çıkarıp planlı ve tasarruf odaklı bir döneme dönüştürdük. Artık Efsane Kasım, sadece bir indirim dönemi değil; planlı bir finansal stratejinin uygulandığı bir alışveriş dönemi."
"KOBİ ve üretici için fırsat"
Gökçetekin, kampanyanın yalnızca tüketiciler için değil, KOBİ'ler ve girişimciler için de bir fırsat sunduğunu ifade etti: "Hepsiburada ekosisteminin merkezinde KOBİ'ler, kadın girişimciler, kooperatifler ve yerel üreticiler yer alıyor. Efsane Kasım'ın 10. yılında onların başarısını büyütmek için çalışıyoruz."
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün ise Efsane Kasım'ın artık bir "tasarruf dönemi" olarak konumlandığını söyledi: "Kasım ayı, planlı alışverişin ve finansal farkındalığın ayı haline geldi. Müşteriler artık duygusal değil, analitik alışveriş yapıyor. Ekim'de sepete ekliyor, Kasım'da fırsatı bekliyor. Biz buna 'Kasım sabrı' diyoruz."
Özgün, 10. yıla özel "Peşin Fiyatına 10 Taksit" ve "Daha Ucuzunu Bulursan Farkı İade" uygulamalarının tüketicilere finansal rahatlık sunduğunu ekledi. Bu yıl Efsane Kasım döneminde 120 bin cep telefonu, 80 bin laptop, 80 bin robot süpürge, 500 bin cilt bakım ürünü, 1 milyon çocuk kitabı, 450 bin sweatshirt, 200 bin ayakkabı, 100 bin tencere ve 80 otomobil satışı hedefleniyor. Efsane Kasım, 31 Ekim - 4 Kasım tarihleri arasında "Efsane Premium Günleri" kampanyasıyla başladı. Premium üyeler, bu dönemde özel fiyatlar, ücretsiz kargo ve taksit avantajlarından yararlanabiliyor.