PepsiCo Avrupa'dan, 'plastik' kararı

03:35 - 25.01.2022, Salı

PepsiCo Avrupa 2030 yılına kadar tüm atıştırmalık paketlerinde fosil bazlı plastiğin kullanımını sonlandırma planını duyurdu.

Sürdürülebilirliği temel alan uçtan uca dönüşüm stratejisi PepsiCo Pozitif'i takiben PepsiCo Avrupa 2030 yılına kadar tüm atıştırmalık paketlerinde fosil bazlı plastiğin kullanımını sonlandırma planını duyurdu. Bu hedef, Doritos, Ruffles, Cheetos ve Lay's (Walkers) dahil olmak üzere tüm atıştırmalık markalarını içerecek ve paketlerde yüzde 100 geri dönüştürülmüş veya yenilenebilir içerik kullanımı ile sunulacak.

Yapılan açıklamaya göre, ambalajın tüketici denemeleri, yılın ilk yarısında Fransa'da bir Lay's serisindeki yenilenebilir içerikle 2022 yılında Avrupa pazarlarında başlayacak. Yılın ilerleyen dönemlerinde, İngiltere'deki Walkers markasından bir serisi geri dönüştürülmüş içerik ile denemelere başlayacak. Yenilenebilir içerik, daha önce kullanılmış plastikten elde edilecek ve yenilenebilir içerik, kullanılmış yemeklik yağ veya kağıt hamurundan kaynaklanan atıklar gibi bitkilerin yan ürünlerinden gelecek. PepsiCo, fosil yakıt içermeyen malzemeye geçiş yaparak her ton ambalaj başına sera gazı emisyonlarını yüzde 40 oranında azaltacağını tahmin ediyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen PepsiCo Avrupa CEO'su Silviu Popovici, esnek ambalaj geri dönüşümünün Avrupa genelinde norm olması gerektiğini söyledi. Popovici, "Paketlerimizin fosil bazlı plastikten arınmış olacağı bir gelecek öngörüyoruz. Esnek ambalajlar değer verilen ve yeni bir paket olarak geri dönüştürülebilen gelişen döngüsel ekonominin bir parçası olacaklar. Bu hedefe ulaşmak adına teknolojik kapasite oluşturmak için yatırım yapıyoruz. Artık ambalajların asla atık haline gelmemesi için uygun bir düzenleyici ortama ihtiyacımız var" dedi.

BİZE ULAŞIN