Halı sektöründe dev iş birliği


Gaziantep merkezli Türkiye’nin halı üreticilerinden Koza Halı, dünyaca ünlü Amerikan moda markası Calvin Klein’ın halı koleksiyonlarının Türkiye’deki üretim ve satış faaliyetlerinin tek resmi yetkilisi oldu. Koza Halı, Türk tasarımcılar tarafından tasarlanacak Calvin Klein halılarını yurt içinin yanı sıra Orta Doğu pazarının yanı sıra Almanya ve Balkan ülkelerine de ihraç edecek.
Halı üretiminde 60 yıllık deneyimi ile sektörün önde gelen kuruluşlarından olan Gaziantep merkezli Koza Halı, ABD'li moda markası Calvin Klein ile dev bir iş birliğine imza attı. Uzun yıllardır Calvin Klein'in tedarikçisi olan Koza Halı, şimdi Calvin Klein markasıyla ürettiği halı koleksiyonlarını hem iç pazarda hem dış pazarlarda tüketiciler ile buluşturacak.
Antalya'da gerçekleşen Calvin Klein Vision lansmanı ile iş birliğini kamuoyuna duyuran Koza Halı İcra Kurulu Başkanı İbrahim Cingisiz, Calvin Klein'in halı tasarımlarının ve üretiminin Türkiye'de yapıldığını vurgulayarak, "Calvin Klein ve Koza Halı koleksiyonları, yenilikçi üretim teknikleri, üstün malzeme kalitesi ve trendlere yön veren tasarımlarıyla sektörde devrim yaratacak. Bayilerimiz, bu iki markayı bünyesinde barındırarak çok daha geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilecek. Bu birliktelik hem iç piyasada hem de ihracatta rekabet gücümüzü artırarak bizi liderliğe taşıyacak" dedi.
Cingisiz, bu iş birliği ile birlikte ayın zamanda yurt dışı satış haklarını da aldıklarını vurgulayarak, "Calvin Klein ile birlikte Orta Doğu pazarına da açılıyoruz. Suudi Arabistan, Dubai, Kuveyt, Katar gibi pazarlarda da aktif olacağız. Bunun yanı sıra Almanya ve Balkanlardaki bazı ülkelerde satış haklarını aldık" diye konuştu.
20-25 milyon dolarlık yatırım yapacak
Gaziantep'te üretim ve lojistik olmak üzere iki tesislerinin bulunduğunu ve burada 28 dokuma makinesiyle faaliyet gösterdiklerini belirten Cingisiz, şunları söyledi: "Aylık 1 milyon metrekare halı üretim kapasitesine sahibiz. 2024 yılında 1,6 milyar TL ciro elde ettik. Ciromuzun yüzde 60'ı ihracattan geliyor. Calvin Klein markasının üretiminin de eklenmesiyle kapasite artışı planlıyoruz. 2 yıl içerisinde 7-8 adet dokuma makinesi ile yeni bir bina yatırımımız olacak. Toplam 20-25 milyon dolarlık bir yatırımla kapasitemizi yüzde 25-30 daha artıracağız."
İhracatlarının yüzde 60'ını Amerika kıtasına gerçekleştirdiklerini ifade eden Cingisiz, şöyle konuştu: "Avrupa, Uzak Doğu ve Ortadoğu pazarlarında da faaliyetlerimiz bulunuyor ancak en büyük pay Amerika'ya ait. Walmart, Home Depot, Costco gibi dünyanın önde gelen perakende zincirleriyle çalışıyoruz. Bunun yanı sıra hem Avrupa hem de Amerika'da online satış yapan büyük tedarikçilere de ürünlerimizi sunuyoruz. 2025 yılında Calvin Klein ürünleriyle beraber ciromuzu 2,7 milyar liraya çıkaracağız."
16 yeni koleksiyon, 150 farklı desen
Koza Halı'nın 7 bölge bayisi ve toplamda 1100 satış noktası olduğunu belirten Cingisiz, Calvin Klein için 6 bölge bayiliği kurarak toplamda 13 bölgeye yayıldıklarını söyledi. Cingisiz, sözlerine şöyle devam etti: "Calvin Klein daha minimalist ve sofistike bir tasarım anlayışına sahip iken, Koza'da hem minimalist hem de daha geleneksel tasarımlar bulunuyor. Calvin Klein'da tasarımları biz geliştiriyor ve onaya sunuyoruz. Onaylanan tasarımlar üretime alınıyor. Bu yıl Calvin Klein için 16 yeni koleksiyon ve 150'ye yakın farklı desen hazırladık."
10 yılda 25 mağaza açacak
Gaziantep'te açılan Koza Home markası ile perakende tarafında da büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Cingisiz, İstanbul'da da mağazalaşma planlarının olduğunu ve bu kapsamda ilk mağazalarını Bağdat Caddesi'nde açmak istediklerini kaydetti. 10 yılda 25 mağaza açmayı planladıklarını belirten Cingisiz, Calvin Klein'in online satışlarının da Koza Home tarafından yürütüleceğini sözlerine ekledi.
Öte yandan sektörel eğilimlere ilişkin de bilgi veren Cingisiz, halı ihtiyacının evlenme, yeni inşaat ve yenileme olarak 3 alanda şekillendiğini dile getirdi. İbrahim Cingisiz, şöyle devam etti: "Pandemi sürecinde herkes evine yoğunlaştığından çok iyi bir dönem yaşadık. Talep erkene çekildi. 2 yılın sonunda talep normale döndü. Şu anda sektörde minimalist ve Akdeniz tarzı tasarımlar popüler hale geldi. Toprak tonları, bej, krem ve gri renkler tercih ediliyor. Tüketici talepleri de evde konforu ve kullanış kolaylığını artıracak yönde ilerliyor. Avrupa'da özellikle 'outdoor halı'lar tercih ediliyor. Bahçe ve teraslarda kullanılabilen, güneşe ve suya dayanıklı bu ürün grubunda dünyadaki sayılı üreticilerden biri konumundayız."