Henkel ilk çeyrekte yaklaşık 5,3 milyar euroluk satış rakamına ulaştı
Henkel, 2022'nin ilk çeyreğinde satışlarını yaklaşık 5,3 milyar euroya çıkardığını açıkladı.
Henkel, 2022 yılı ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre organik satışlarını, güçlü bir fiyatlandırma performansının etkisiyle yüzde 7,1 oranında artıran Henkel, ilk 3 ayda 5,3 milyarlık satış rakamına ulaştı.
Şirket 2022 mali yılında ise, grup düzeyinde organik satış büyümesinin yüzde 3,5 ila yüzde 5,5 arasında artmasını bekliyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Henkel CEO'su Carsten Knobel *Güçlü satış performansı, büyüme gündemimizin yanı sıra, dünya genelindeki çalışanlarımızın bağlılığının bir kanıtı" dedi.
Küresel alanda yaşanan zor koşullara rağmen amaca yönelik büyüme için net strateji ile ilerlediklerini vurgulayan Knobel şunları söyledi?
"Son derece zor koşullara rağmen, 'Amaca Yönelik Büyüme' için net stratejimizle ilerliyoruz. Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi, mobilite, bağlanabilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gelecekteki trendlere net bir şekilde odaklanarak çok sayıda kilit endüstride yenilikçi çözümler sunan global bir liderdir. Henkel Tüketici Markaları'nı oluşturmak için tüketici iş birimlerimiz olan Çamaşır ve Ev Bakım ile Beauty Care'i birleştirerek, yaklaşık 10 milyar Euro'luk satışla çok kategorili bir platform kuruyoruz. Tüketici Markaları İş Birimimizi en geç 2023 yılının başlarında hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Bu bize portföyümüzün optimizasyonunu daha tutarlı bir şekilde yönlendirmek ve işlerimizi daha yüksek bir büyüme ve marj profiline taşımak için daha geniş bir temel sunacak."
Diğer yandan Henkel'in faaliyet gösterdiği alanlardaki performansları ile ilgili de şirketten şu bilgiler verildi?
Yapıştırıcı Teknolojileri Satış Performansı
Yapıştırıcı Teknolojileri'nin tüm iş alanları, ilk çeyrekte elde edilen satış büyümesine katkıda bulundu. Bölgesel dağılıma bakıldığında, Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi'nin, gelişmekte olan pazarlarda çift haneli yüzde oranlarında organik satış büyümesi ortaya koyduğu görüldü. Gelişmiş pazarlardaki organik satış büyümesi, Kuzey Amerika bölgesi satışlarındaki çift haneli artışın da etkisiyle genel olarak güçlü seyretti.
Beauty Care Satış Performansı
2022'nin ilk çeyreğinde Tüketici iş alanındaki organik satış performansı, açıklanan portföy tedbirleri nedeniyle, bir önceki yılın ilk çeyreğinin altında seyretti. Portföy tedbirleri, gelecekte ana işler arasında yer almayacak faaliyetlerin durdurulmasını da kapsıyor. Satış büyümesi ilk çeyrekte gelişmekte olan pazarlarda genel olarak iyiydi. Gelişmiş pazarlarda ise organik satış performansı genel olarak bir önceki yılın seviyesinin altındaydı.
Çamaşır ve Ev Bakım Satış Performansı
Çamaşır Bakım iş alanı, ilk çeyrekte, esas olarak performans deterjanları ve yumuşatıcı kategorilerinin kayda değer ölçüde gelişmesinden kaynaklanan önemli organik satış büyümesi sağladı. Gelişmekte olan pazarlarda, her ikisi de çift haneli yüzde aralığında artışlar kaydeden Doğu Avrupa ve Latin Amerika bölgelerinin katkıları sayesinde ilk çeyrekte çift haneli organik satış büyümesi elde edildi. Organik satış gelişimi, Kuzey Amerika'daki iyi performans ve Asya-Pasifik bölgesinin gelişmiş pazarlarındaki çift haneli büyümenin etkisiyle gelişmiş pazarlarda genel olarak olumluydu.