HÜLYA GÜLER

HÜLYA GÜLER

InBusiness Dergisi Genel Yayın Yönetmeni

hulya.guler@inbusiness.com.tr
03.03.2025 | Pazartesi

O Bir Cesur Yürek

Dünya tıp tarihine geçen isimlerden biri, o. Hem de büyük bir cesaret gerektiren, yapay kalp nakli gibi hayati bir alanda. Üstelik bunu Almanya'da yaşayan bir Türk işçi ailesinin çocuğu olarak başardı.

Avrupa'da tam yapay kalp naklini gerçekleştiren ilk kadın Doktor Dilek Gürsoy'dan söz ediyorum. Bu ayki dergimizin kapağına taşıdığımız Dr. Gürsoy, sadece ameliyat ettiği hastaların hayatını kurtarmakla kalmıyor, yeni yapay kalp geliştirmelerine ve uygulamalarına danışman cerrah olarak büyük katkı sağlıyor. Bu yönüyle Avrupa'nın en tanınmış cerrahlarından biri olan Gürsoy, tam yapay kalp nakli konusundaki faaliyetlerini 2024 yılında kurduğu GANİ ile bir şirket çatısı altında topladı. Böylece dünya genelinde her yıl 30 milyon insanın yaşadığı kronik kalp yetmezliği gibi kritik bir alanda girişimciliğe de soyunan Gürsoy, her girişimci gibi karşılaştığı ilk finansal zorlukları henüz aştı. Tedavi ve bu alandaki her türlü çalışmaya özgürce destek olabilmek için girişimciliğe yönelen Gürsoy'un asıl amacı yapay kalp naklinin daha geniş kitlelerce erişilebilir olmasına katkı sağlamak. Nihai hedefi ise elbette bu alanda bir unicorn olmayı başarmak. Hem girişimci hem de öncü bir cerrah olarak şimdiden dünyada yapay kalp endüstrisinin geleceğini şekillendiren isimler arasında yer alan Dr. Gürsoy'un, büyük bir azim, mücadele ve kararlılık örneği hayatı ile unicorn olmaya uzanan hedeflerini s. 64'te Mustafa Orhun Çetin'in kaleminden okuyacaksınız.
Dünya Kadınlar Günü'nü kutladığımız mart ayı, artık İş'te Kadın Gücü araştırmamızın da merakla beklendiği bir ay. Bu yıl 5.'sini gerçekleştirdiğimiz araştırmamızın kapsamını genişlettik ve 1.77 milyon kişiyi istihdam eden 250 şirketi kapsadık. Sonuç; Mevziler sağlam, yeni cepheler açılıyor. Eyyüp Karagüllü'nün s. 78'deki araştırmasına göre kadınların iş gücüne katılımı ve yönetim kademelerinde daha fazla söz sahibi olması konusunda umutlarımız devam ediyor. Bu sayıda umutlarımızı yeşerten bir araştırmamız daha var; Su Pozitif Şirketler. Bu yıl ilk kez gerçekleştirdiğimiz s. 54'deki araştırmaya göre haberler iyi, en azından şirketler su tüketimini azaltmanın öneminin farkında.
Daha iyisi ise her şirketin ve dahi her birimizin birer cesur yürek olup suyumuzu mümkün olan en üst seviyede verimli kullanması.
İyi okumalar,

BİZE ULAŞIN