Küresel Pazar Başarısını Türkiye’ye Taşıdı

20.10.2025
IDC verilerine göre, akıllı ev teknolojileri markası Roborock, 2025 yılının ilk yarısında dünya genelinde 2,33 milyon adetlik sevkiyata ulaşarak önemli bir büyüme kaydetti. Şirket, Türkiye pazarında da yüzde 50’nin üzerinde paya ulaştı.

Mustafa Orhun Çetin

IDC'nin Küresel Çeyreklik Akıllı Ev Cihazları Raporu'na göre, 2025'in ikinci çeyreğinde küresel akıllı robot süpürge pazarı 6,17 milyon adetlik sevkiyata ulaştı ve bir önceki yıla göre yüzde 20,5 oranında büyüdü. Aynı dönemde Roborock, 1,34 milyon adetlik satış gerçekleştirerek küresel ölçekte güçlü bir performans sergiledi. Böylece şirketin yılın ilk yarısındaki toplam sevkiyatı 2,33 milyon adede yükseldi ve geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67,9 artış kaydetti.

Roborock, Almanya, Kore ve Kuzey Avrupa pazarlarının yanı sıra Türkiye'de de yüzde 50'nin üzerinde bir payla güçlü bir konuma ulaştı. 2014 yılında kurulan Roborock, bugün 700'den fazla şehirde milyonlarca kullanıcıya ulaşıyor. Robot süpürge ve kablosuz dikey süpürge kategorilerinde yapay zeka entegrasyonu ve kullanıcı odaklı teknolojileriyle öne çıkan marka, ev temizliğinde yeni bir standart oluşturuyor.

İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Odaklı Strateji

IDC raporuna göre akıllı süpürge üreticileri küresel çapta inovasyon, premium ürün geliştirme ve uluslararası genişleme stratejilerine yönelirken, Roborock da su tasarrufu sağlayan paspaslama sistemleri, yapay zeka destekli haritalama teknolojileri ve kullanıcı alışkanlıklarına göre özelleştirilen temizlik modlarıyla sektörde bu dönüşümde önemli oyunculardan biri olarak öne çıkıyor.

Roborock APAC Bölgesi Satış Direktörü Ping Li, sonuçlarla ilgili olarak, "Küresel büyümemizden aldığımız güçle Türkiye'de kullanıcılarımızın günlük yaşamını kolaylaştıran çözümler sunmaya devam ediyoruz. IDC verileriyle teyit edilen liderliğimizi, yerel araştırmalarda da görmek bizim için gurur kaynağı. Roborock'u tercih eden tüm kullanıcılarımıza teşekkür ediyor, daha akıllı ve sürdürülebilir temizlik deneyimleri için yatırımlarımızı artırıyoruz" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.