Zoom kullanıcılarına 85 milyon dolar ödeyecek

04.08.2021

Online video konferans platformu Zoom, gizlilik ve güvenlik ihlalleri nedeniyle açılan bir davada ABD'de yaşayan kullanıcılarına 85 milyon dolar ödemeyi kabul etti.ABD'de Zoom kullanan milyonlarca kişiye gizlilik ve güvenlik ihlalleri nedeniyle ödeme yapılacak. California'da Mart 2020'den bu yana açılan 14 farklı dosyanın birleştirildiği toplu davada, "Zoombombing" olarak nitelendirilen bilgisayar korsanlarının video konferans toplantılarına sızması nedeniyle güvenlik ihlali yaşandığı iddia edildi. Davada sosyal medya platformu aynı zamanda kullanıcıların izni olmadan kişisel verileri sosyal paylaşım ağları Facebook, Google ve LinkedIn ile paylaşmakla suçlandı. Zoom, söz konusu davada gizlilik ve güvenlik ihlalleri nedeniyle ABD'de yaşayan kullanıcılarına 85 milyon dolar ödemeyi kabul etti.

Mahkeme belgelerine göre, Zoom'un ücretli sürümüne üye olanlara ortalama 34-35 dolar, ücretsiz sürümü kullananlara ise 11-12 ödeme yapılması bekleniyor.

Davada önerilen anlaşmanın ABD Bölge Yargıcı Lucy Koh tarafından onaylanması gerekiyor. Anlaşmayla ilgili duruşmanın ise 21 Ekim'de San Jose'de yapılması bekleniyor.

Zoom tarafından yapılan açıklamada güvenlik açığından dolayı iyileştirmeler yapıldığı ifade edilerek, "Platformumuzda yaptığımız geliştirmelerden gurur duyuyoruz. Gizlilik ve güvenliği ön planda tutarak yenilik yapmaya devam etmeyi dört gözle bekliyoruz" denildi. Şirket, anlaşma kapsamında hatalı olduğunu kabul etmedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.