NEWELL BRANDS’TEN DÜNYA ÇEVRE GÜNÜ’NDE GÜÇLÜ MESAJ

04.06.2025
‘Tüketim değil, kalıcı kullanım’ felsefesini benimsiyoruz Tüketiciye yönelik ikonik markalarıyla 100 yılı aşkın süredir yaşamları kolaylaştıran çözümler sunan Newell Brands, 5 Haziran Dünya Çevre Günü’nde çevresel sürdürülebilirlik konusundaki kararlılığını bir kez daha vurguluyor.

Hem operasyonlarında hem de ürün yaşam döngüsü boyunca doğaya olan etkisini en aza indirme hedefiyle hareket eden şirket, Dünya Çevre Günü'nü yalnızca bir farkındalık günü değil, aynı zamanda bir sorumluluk çağrısı ve sürdürülebilirlik yolunda kararlı bir taahhüt olarak benimsiyor.

Şirket bu kapsamda, ürün geliştirmeden üretim süreçlerine, ambalajlamadan yenilenebilir enerjiye kadar pek çok alanda çevre dostu yaklaşımlar sergilemeye devam ediyor.

Newell Brands'in inovasyon süreçlerine entegre ettiği "Sürdürülebilirlik İçin Tasarım" çerçevesi, ürünlerin çevresel etkisini daha fikir aşamasındayken azaltmayı hedefliyor. Tüketici ihtiyaçlarını daha çevreci yollarla karşılamak; sorumlu malzeme seçimi; kaynak israfını önleyen çözümler; ürünlerin ömrünü uzatan ya da ikinci bir kullanım ömrü sağlayan yapı; dayanıklılık ve döngüsel ekonomiye katkı sunan uygulamalar olmak üzere altı temel aksiyondan oluşan bu yaklaşım, şirketin daha iyi bir gelecek tasarlama hedefine rehberlik ediyor.

Ambalajlarda plastik azalıyor, kâğıt artıyor

Newell Brands, 2025 sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda, çevresel ayak izini azaltmak için üretim süreçlerini daha verimli hale getiriyor, ambalajları daha sürdürülebilir kılıyor ve atık miktarını önemli ölçüde düşürüyor. Şirket, bugüne kadar, tüm küresel üretim tesislerinde sıfır atık hedefi doğrultusunda önemli ilerleme kaydetti, 2024 yılı itibarıyla ambalajlarının yüzde 80'inden fazlasını geri dönüştürülebilir, yeniden kullanılabilir veya kompostlanabilir hale getirdi.

Üretimde karbon ayak izi azaltılıyor

Newell'in sürdürülebilirlik yaklaşımı, sadece ürünlerle sınırlı değil. Şirketin global operasyonlarında 2024 yılında, Kapsam 1 ve 2 sera gazı emisyonları yüzde 37 oranında azaltıldı. Üretim tesislerinde tüketilen elektriğin yüzde 14,3'ü yenilenebilir kaynaklardan sağlandı.

Toplumla birlikte daha güçlü

Şirket aynı zamanda, çalışanlarını ve tüketicilerini sürdürülebilirlik konusunda bilinçlendirmek amacıyla çevre eğitimi, gönüllülük programları ve doğa dostu davranışları teşvik eden kampanyalar yürütüyor. 2025 yılı sonuna kadar tüm çalışanlarını kapsamlı bir sürdürülebilirlik eğitiminden geçirmeyi hedefliyor.

Sadece tüketici ihtiyaçlarını değil, toplumsal ve çevresel değerleri de gözeterek inovasyon yapıyoruz

Newell Brands, Türkiye pazarındaki çalışmalarında da bu sürdürülebilirlik yaklaşımını esas alıyor ve sürdürülebilir tasarım, çevreci ambalajlar ve düşük karbon ayak izi içeren ürünleri ile fark yaratıyor. Şirket, hem Türkiye'deki iş ortaklarıyla sürdürülebilir tedarik zinciri projeleri yürütüyor hem de tüketicilerin doğaya duyarlı seçimler yapmasını kolaylaştıracak ürün portföyünü genişletiyor ve tüketicilerle buluşturuyor.

Newell Brands Doğu Avrupa, Kuzey Ülkeleri, Ortadoğu ve Afrika (NEEMEA) Bölgesi Direktörü ve Türkiye Genel Müdürü Alp Erekul, "Gezegenimiz ve kaynakların gelecek nesillere aktarımı için tasarım, üretim ve operasyonlarımızı dönüştürmeye devam etmeye kararlıyız. Global markalarımızla, tüketicilerimizin günlük hayatlarını iyileştirirken, gezegenimizin korunmasının sürdürülebilirliğine katkı sağlamayı temel önceliklerimizden biri olarak görüyoruz. Tüm markalarımızda ve tedarik zincirimizde çevre dostu yaklaşımı önceliklendiriyoruz. Örneğin, Parker, Waterman yazım gereçleri koleksiyonlarında, geri dönüştürülmüş metaller ve FSC sertifikalı kâğıtlardan üretilen ürünlerle 'yeşil ofis' konseptini destekliyoruz. DYMO etiketleme çözümleri ekipmanlarında uzun ömürlü ve tamir edilebilir tasarımlarla 'tüketim değil, kalıcı kullanım' felsefesini benimsiyoruz. Üretimden lojistiğe tedarik zincirimizde karbon ayak izimizi azaltmak için adımlar atıyoruz. Türkiye'yi de içerisinde barındıran, geniş bir coğrafyayı kapsayan bölgemdeki distribüsyon merkezlerimizde enerji verimliliği yüksek sistemlere geçiş yaptık ve verimliliği geliştirmeye devam ediyoruz. NEEMEA bölgesi genelinde, altyapının el verdiği bölgelerde, elektrikli araç filosu ve yenilenebilir enerji kullanımını yaygınlaştırma çalışmalarımız devam ediyor. 'Plastiksiz Bir Yaşam' hedefimiz çerçevesinde gerçekleştirdiğimiz atılımla paketleme materyellerimizin %84 gibi çok büyük bir bölümünde plastik kullanımına son verdik. Kullandığımız plastik malzemelerin %84'ü PVC'den arındırılmış durumda ve kullanılan plastiğin de en az %20'sini "geri dönüştürülmüş" materyelden kullanma hedefimiz çerçevesinde hareket ediyoruz. Dünya Çevre Günü, gezegenimiz için kolektif sorumluluğumuzu hatırlatan kritik bir fırsat. Markalarımızla sadece tüketici ihtiyaçlarını değil, toplumsal ve çevresel değerleri de gözeterek inovasyon yapıyoruz. Sürdürülebilirliği iş stratejimizin merkezine koyarak, NEEMEA'da 'yeşil büyüme' modelini benimsiyoruz" dedi.

Daha yeşil bir dünya için ilham veren markalar

Newell Brands'in Rubbermaid, Contigo, NUK, rOtring, Sharpie, Parker, DYMO, Coleman, Yankee Candle gibi tanınmış markaları; uzun ömürlü, yeniden kullanılabilir ve sorumlu kaynaklardan elde edilen ürünleriyle tüketicilere daha çevreci bir yaşam sunmayı hedefliyor. Şirket, sürdürülebilirliği iş stratejisinin merkezine koyarak çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) alanlarında ölçülebilir etki yaratmayı taahhüt ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.