Enerjisa: Bir Enerji Şirketinden Çok Daha Fazlası
Enerjisa Enerji, sürdürülebilirlik etki odağında geliştirdiği projeler ile sektörüne öncülük eden lider dağıtım, perakende ve müşteri çözümleri şirketi. 14 farklı ilde 10 milyondan fazla müşterisi var ve 22 milyonu aşkın kişiye hizmet ediyor. Bu inanılmaz bir rakam ve ülke nüfusunun dörtte birine ulaşıyor. Hayata geçirdiği projelerinde ise Türkiye ve Dünya'nın net sıfır karbon hedeflerine katkı verecek uygulamalar entegre ederek sektörüne öncülük ediyor.
Birçok ilke imza atarak öncü şirket konumunu pekiştiren Enerjisa Enerji'nin Perakende Satış Şirketleri Genel Müdürü Ersin Esentürk ile bir araya geldik.
-Ersin Bey, biz Enerjisa'yı evlerimize elektriği getiren ve elektrik satışı sonrasında hizmet kanallarında taşınma vb. gündelik yaşam hareketliliğinde abonelik açma - kapatma gibi işlemleri yaptırdığımız bir şirket olarak biliyorken, özellikle son yıllarda kamuoyu ile paylaşılan gelişmelerinde gerek teknolojik gerekse sürdürülebilirlik uygulamaları tarafında fark yaratan bir şirket olarak görmeye başladık. Bunun sebebi nedir?
Enerjisa Enerji'nin uzun yıllar iki ana iş kolu oldu: elektrik dağıtım ve elektrik perakende satış. Ancak bizim 'yeni enerji dünyası' olarak tarif ettiğimiz sektör dönüşümü, şirketimizin dönüşümünü de tetikledi. Sektörümüzde en büyüğü ve trendleri takip eden şirketi olarak bu dönüşüme kayıtsız kalamazdık.
Bu dönüşümün temel tetikleyicilerinden biri teknoloji, ikincisi ise iklim krizi ile beraber sürdürülebilirlik oldu. Biz de ana iş kollarımızda teknoloji ve sürdürülebilirliği birbirinden ayırmadan, her ikisi de birbirine hizmet edecek şekilde işimiz ile bütünleştirdik ve hatta Müşteri Çözümleri ve Eşarj gibi odağında bu iki konu olan yeni iş kollarını ortaya çıkarttık.
-Peki Ersin Bey, sizin başında bulunduğunuz Perakende Satış Şirketleri'nde bu dönüşümün en son örneği nedir?
Enerjisa olarak hem yüz yüze kanallar hem de dijital ve uzaktan kanallarda operasyonel mükemmeliyeti sağlamak adına hiç durmadan çalışıyoruz. Hizmet verdiğimiz tüm illerde müşterilerimizin bizimle fiziksel olarak temas kurduğu hizmet noktalarımız var ve yola çıkış noktamız da müşterilerimize benzersiz bir deneyim sunmaktı. Bu noktada müşterilerimizi daha sürdürülebilir, daha dijital ve teknolojik bir hizmet merkezinde karşılayabilmek için hizmet merkezlerimizin konseptini yenileme kararı aldık. Hayata geçirmek istediğimiz yeni konsept için tüm müşterilerimizin hizmet merkezlerimizdeki davranışlarını ve demografik yapılarını detaylı bir şekilde analiz ettikten sonra onlara kesintisiz bir deneyim sunabilmek için dünyaca ünlü konsept tasarım ve dijital deneyim ajansları ile çalışmalar gerçekleştirdik. Yoğun çalışmalarımız sonrası Ankara Söğütözü'nde bir ilk niteliği taşıyan Enerjisa Müşteri Hizmetleri Merkezini 2023 sonunda müşterilerimizin ve tüm Ankaralı ziyaretçilerin hizmetine sunduk.
Sıra dışı, yenilikçi ve lider bir görüntüye sahip bir dış cephe ile karşılaşan müşterilerimizin, içeride de peyzajı ile doğal ve huzurlu bir ortamda hissetmelerini istedik. Böylece sizin de az önce bahsettiğiniz üzere sadece elektrik hizmeti sunan bir şirket olmak yerine tüm işlemlerde konfor sunan, müşterilerin ziyaretlerini tekrarlamak isteyecekleri bir şirket olma yolunda ilerliyoruz.
Müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayıp, beklentilerini aşan deneyim alanlarından oluşan Söğütözü'ndeki merkezimizde, her yaştan müşterimizi kapıdan girdikleri anda heyecan ve merak uyandıran yeniliklerle tanıştırıyoruz. Merkezimizin tam kalbinde enerjinin yolculuğunun tüm ziyaretçilerimize ilgi çekici içeriklerle anlatacağımız, son teknoloji sistemlerle kurgulanıp hayata geçirilen bir Enerji Tüneli bulunuyor. İnteraktif bir enerji müzesi olarak tasarladığımız bu alanda ziyaretçilerimizin çevrelerine anlatmak için sabırsızlanacakları bir deneyim sunmayı hedefliyoruz. İklim – Şehir – İnsan ekseninde bilgiler sunduğumuz Enerji Tüneli'nde; küresel ölçekten bireysel ölçeğe tüm kaynakların ve enerjinin verimli kullanılmasının, yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilen temiz ve yeşil enerjinin önemi vurgulanarak, her bölümünde ayrı etkileşimlerle ziyaretçilerimizin kesintisiz bir deneyim yaşamasını sağlıyoruz. Sadece müşterilerimizin değil, içerisinde yer alan, butonlarla ve sürekli etkileşim prensipleriyle tasarlanan Enerji Tüneli deneyimini yaşamak isteyen tüm çocukları, öğrencileri, yetişkinleri ağırlayacağımız Ankara Söğütözü MHM ile ziyaretçilerimizin edindikleri bilgileri hem tavsiye hem de anlatı yoluyla yaygınlaştırmaları ve daha yaşanılabilir, daha yeşil bir gezegen için Enerjisa ile aynı noktada kendilerini konumlandırmalarını hedefliyoruz.
Tüm hizmet merkezlerimiz gibi burası da engelsiz hizmet için eşit erişim prensibiyle tasarlandı. Sürdürülebilir bir hizmet için ise merkezimizin tüm elektrik tüketimi uluslararası bir kurum aracılığıyla sertifikalandırılan yenilenebilir enerjiden sağlanıyor. Müşterilerimize yüz yüze hizmet verdiğimiz noktalarımızdaki bu dönüşümü hız kesmeden sürdüreceğiz.
Bu noktada memnuniyet ile duyurmak isterim ki Ankara Söğütözü'nde ilkini hayata geçirdiğimiz bu mağaza konseptini 2024 yılında İstanbul ve Adana'da da müşterilerimiz ile buluşturacağız.
-Ersin Bey bu anlattıklarınızı dinleyince bir enerji şirketi neden bu konulara ilgi duyar diye düşünmeden edemiyorum. Bu konu hakkında ne dersiniz?
Aslında geleneksel enerji dünyasını baz aldığınızda böyle bir düşünceye kapılmakta çok haksız değilsiniz. Ancak Enerjisa Enerji ve şirketimize bağlı tüm iştirakler ile beraber tüm Enerjisalılar olarak ülkemizin ve dünyamızın dertleri ile dertlenen, problemleri görmezden gelmeyen ve bu sorunlar için çözüm üreten tarafta olmayı benimsedik. Yani orman yangınlarına çare olmak için geliştirilen ve destekçisi olduğumuz KOZALAK orman yangınlarını önleme teknolojisini sahada uygulamak için de konfor alanımızdan çıkıyoruz ya da daha iyi bir gelecek için projeler üretmeye devam ediyoruz.
-Harika. Peki iklim krizi demişken şuraya da girmek isterim; yine bir enerji şirketi olarak bu kriz üzerine nasıl çalışmalar yürütüyorsunuz?
Öncelikle bu konuya şirket olarak bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşabilmek için sürdürülebilirlik stratejimizi odağımıza aldık ve toplum için, doğa için etki odaklı bir yaklaşım benimsedik. Yaptığımız her işin mutlaka sürdürülebilir kalkınma amaçlarına temas edecek şekilde olmasına özen gösteriyoruz.
Enerjisa Mobil seni iklim hareketine çağırıyor: 'Sen Koru'
Enerjisa müşterilerine 7/24 hizmet verebilen bir Enerjisa Mobil uygulamamız var. Bu uygulama normal şartlarda abonelik açma -kapatma, fatura ödemesi, tüm dilekçe ve başvuru süreçlerine kadar işlem yapabildiğiniz bir hizmet kanalımız. Bu deneyimi en üst noktaya taşımak ve güncel trendleri yakalamak için mobil uygulamamızı kesintisiz müşteri deneyimi ve kullanıcı odaklılık temelinde güncelledik ve yakın zamanda kamuoyu ile paylaştık.
Mart ayında ise Enerjisa Mobil içerisinde konumlandırdığımız 'Sen Koru' isimli yeni eklentimizi tanıttık. Sadece birkaç dakika içerisinde kolay bir şekilde karbon ayak izinizi hesaplayabileceğiniz, dünyanın net sıfır hedeflerine ne kadar uyum sağladığınızı görebileceğiniz ve aylar içindeki takibinizi yapabileceğiniz bu uygulama, iklim krizine çözüm yaratacak sürdürülebilirlik hedeflerine kullanıcıların kendi tüketimlerinden yola çıkan bir farkındalık ile katkı sağlamayı hedefliyor. Günlük rutinlerimizi değiştirerek gelecek nesillere temiz ve yaşanabilir bir dünya bırakmak hayaliyle, herkes için daha iyi bir gelecek için adım atmak adına geliştirilen 'Sen Koru', Enerjisa Mobil'in en çok kullanılan fonksiyonlarından biri olmaya aday.
Enerjisa Perakende Satış Şirketleri olarak faaliyetlerimizde fark yaratacak ve farkındalık geliştirecek yeni uygulamaları hayata geçirmek adına çalışmalarımıza devam ediyoruz ve umuyorum ki sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve teknoloji odağındaki gelişmelerimiz sizlere ulaşmaya ve etkilemeye devam edecek.