Odağımız İnsan...

25.02.2021

Ümit Önal-Türk Telekom - CEO

Türk Telekom olarak tüm çalışanlarımızın, ailelerimizin, tedarikçilerimizin ve müşterilerimizin yanı sıra toplumu ve dünyayı da bu dönüşüm sürecine dahil etmeyi sürdürülebilirlik stratejimizin bir gereği olarak görüyoruz. Bu yaklaşımla ofis uygulamalarımız ve iş süreçlerimizi dönüştürme çalışmalarımızı önümüzdeki dönemde daha sistematik olarak yatırımcılarımıza ve tüm paydaşlarımıza sunmaya hazırlanıyoruz.

Sürdürülebilir kalkınma konusunda kararlılığımızı göstermek amacıyla Ocak 2020'de dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik inisiyatifi olan Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi'ne katılım sağlayarak çalışmalarımızı bir üst basamağa taşıdık.

Türk Telekom olarak üç ana konuya odaklanıyoruz: İlki hızla artan müşteri sayımız ve bant genişliğine rağmen sabit ve mobil şebekelerimizde elektrik tüketimini her yıl bir önceki yıla göre düşürmek. Bu konudaki başarımızı gözler önüne seren Küresel e-Sürdürülebilirlik Girişimi'nin (GeSI) raporuna göre dünyada son dört yıldır elektrik tüketimini bir önceki yıla göre düşüren nadir operatörler arasında yer alıyoruz.

İkincisi yeni nesil iletişim teknolojilerinin enerjide, tarımda, sanayide, ulaşımda, sağlıkta, bina ve şehirlerde kullanımını yaygınlaştırarak en yüksek düzeyde kaynak tasarrufu sağlamak. Üçüncüsü de karbon emisyonumuzu sistematik olarak azaltırken enerji verimliliği konusundaki yatırımlarımıza ve optimizasyon çalışmalarımıza aralıksız devam etmek. Bu amaçla güneş ve rüzgar gibi alternatif enerji kaynaklarına yönelerek karbon tasarrufu sağlıyoruz. Bin 700 lokasyonumuzda güneş enerji santrallerimizin (GES) kurulumunu tamamlayarak yenilenebilir enerji sistemlerimizin toplam kurulu gücünü 2,3 MW'a çıkardık.

Karbon ayak izimizi sistematik olarak azaltıyoruz. 2011'den bu yana Karbon Saydamlık Projesi'ne (CDP) katılıyoruz. 2019'da CDP değerlendirmesinde Türk Telekom olarak Türkiye'deki telekom operatörleri arasında B seviyesi ile en yüksek skora ulaştık.

Yıllık su tüketimimizi de her yıl kademeli olarak azaltıyoruz. 2019'da su tüketim miktarımızı dört yıl öncesine göre yüzde 31 azalttık. Öte yandan satış kanallarımızda da çevreye katkı sağlayacak e-fatura ve dijital evrak gibi inisiyatiflere imza atarak e-fatura kullanan müşteri oranımızı yüzde 75'lere çıkardık.Hayata geçirdiğimiz yeni nesil akıllı şehirler sayesinde, akıllı sistemlerin yer aldığı lokasyonlarda kamu yararına önemli ölçüde katkı sağladık.

Türk Telekom'un yeni nesil şehir uygulamalarıyla elektrikte yüzde 40'a ve sulamada yüzde 30'a varan tasarruf sağlandı. Akıllı ulaşım uygulamalarıyla, trafikte geçirilen sürede yaklaşık yüzde 35 tasarruf elde edilirken bu sürenin düşmesine bağlı olarak karbon salımı yaklaşık yüzde 25 azaldı. Şehir parklarındaki akıllı aydınlatma çözümlerimiz sayesinde yüzde 30 civarında enerji tasarrufunu yakalamayı başardık.

Pandemi ile birlikte önem kazanan konuların başında sağlık ve eğitim geliyor. Türk Telekom olarak Milli Eğitim Bakanlığı'nın EBA platformu ile öğrencilerimizin uzaktan eğitimine ve Sağlık Bakanlığı'nın "Hayat Eve Sığar" gibi uygulamalarının geliştirme ve altyapı süreçlerine ciddi katkılarımız oldu. Şehir Hastaneleri, IoT medikal cihazlar ve DoctorTurkey gibi uzaktan sağlık çözümleri gibi hizmetlerimizi günden güne yaygınlaştırıyoruz. Türkiye'de eğitim sistemine dahil olan 18 milyon öğrenciye ve 40 binin üzerindeki okula erişim altyapısı sağlıyoruz..

Destek verdiğimiz Sıfır Atık Projesi ile 2019 yılı Ocak-Temmuz ayları arasında toplam 105 ton kağıt, 30 ton plastik, 10,5 ton cam, 5 ton metali geri dönüşüme kazandırdık. Atık yağların biodizel dönüşümünü sağlayarak 21 milyon litre suyun kirlenmesini engelledik. Elektronik atıkları geri toplama hedefimiz kapsamında 2017'den itibaren çeşitli kampanyalar düzenliyoruz.

Türk Telekom olarak odağımız 'insan'… Türkiye'nin dijitalleşmesiyle internet penetrasyonunu artırmak amacıyla 'herkes için erişilebilir iletişim' prensibimizle ve 'sadece merkeze değil herkese' hizmet etme sorumluluğuyla hareket ediyoruz.

Örneğin sürekli enerji imkanı bulunmayan ve bu nedenle erişim sıkıntısı yaşayan köylerimizde güneş enerjili baz istasyonlarımızın kurulumlarına başladık. Böylece bu bölgelerde yaşayan vatandaşlarımızın ve uzaktan eğitim sürecindeki öğrencilerimizin de hizmetlerimizden kesintisiz olarak yararlanmalarını amaçlıyoruz.

Habitat Derneği ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) işbirliğinde 2014'ten bu yana devam eden 'İnternetle Hayat Kolay' projemizle Anadolu'nun her yerinde internet okuryazarlığı eğitimleri veriyoruz. Kadınlarımızın ekonomiye katılmasına öncülük ediyoruz.

Aralık 2011'den bu yana tüm çalışanlarımıza sürdürülebilirlik konusunda farkındalık oluşturacak online eğitimler sunuyoruz. Ayrıca 2019'da Türk Telekom İnsan Hakları Politikamızı hazırlayarak yürürlüğe koyduk. 2009'dan beri BIST Kurumsal Yönetim Endeksi'ndeki tek telekom şirketiyiz. İlk başladığı 2014'ten bu yana BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'nde ve uluslararası ölçekteki FTSE4Good endeksinde yer alıyoruz.

Türk Telekom olarak temel sorumluluğumuz, ülkemizin dijital dönüşümünü gerçekleştirmek için 5G teknolojisini ve onu destekleyecek olan fiber altyapıyı yaygınlaştırıp internet penetrasyonunu artırmak.

Bunu yaparken ise Türkiye'nin dört bir yanındaki her bir müşterimize kendini 'değerli hissettirmek' için tüm paydaşlarımızla birlikte çevreyi ve toplumu da işin içine katan sürdürülebilir bir düzen oluşturmak üzere tüm hızımızla çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.