“Dijital Benim İşim” 1 yılda 5 milyon TL’lik sosyal değer sağladı

10.12.2021

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Vodafone Vakfı işbirliğiyle hayata geçirilen "Dijital Benim İşim" projesi kapsamında bir yılda 5 bini aşkın kadın kursiyere Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri verildi. Bu süreçte 5 milyon TL'lik sosyal değer elde edilirken, proje için yapılan her 1 TL'lik yatırım 5 TL'lik sosyal getiri sağladı. Proje ile 2022 sonuna kadar 20 ilde toplam 12 bin kadın kursiyere eğitim verilmesi hedefleniyor.

Mustafa Orhun Çetin / INBUSINESS

Toplumun dijitalleşmesine katkıda bulunmak, kadınların gelişimini desteklemek ve işgücüne katılımını artırmak amacıyla hayata geçirilen "Dijital Benim İşim" projesi ikinci yılına giriyor. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Vodafone Vakfı işbirliğiyle hayata geçirilen projede, son bir yılda 13 ilde 140 eğitimci ile 5 bini aşkın kadın kursiyere Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri verildi. Projenin sosyal etkisini ölçmek üzere hazırlanan rapora göre, bu eğitimlerle 1 yılda 5 milyon TL'lik sosyal değer elde edildi. Böylece, proje için yapılan her 1 TL'lik yatırım 5 TL'lik sosyal getiri sağladı. Bu değerin yüzde 58'i Dijital Pazarlama kursiyerlerinden, yüzde 42'si Dijital Okuryazarlık kursiyerlerinden kaynaklandı. Proje ile 2022 sonuna kadar 20 ilde toplam 12 bin kadın kursiyere eğitim verilmesi hedefleniyor.

"Dijital Benim İşim" projesinin 2020-2021 sosyal etki raporu ve yeni dönem hedefleri, Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Sabahattin Dülger ve Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel ile "Dijital Benim İşim" projesi kursiyerlerinden Seda Kuş ve Nurcihan Baltacı'nın katılımıyla Kağıthane Halk Eğitimi Merkezi'nde düzenlenen basın toplantısında paylaşıldı.

Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Sabahattin Dülger, Projenin ilk yılında 13 ilde 140 eğitmen ile 5 bini aşkın kadın kursiyere eğitim verdiklerini söyledi. Dülger, *Projemizin yeni döneminde yeni illeri de projeye dahil ederek toplamda 20 ilimizde daha fazla kadın kursiyere eğitim sağlamak ve istihdama katılımlarını teşvik etmek üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz" diye konuştu.

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel de, Vodafone'un, tüm dünyada 2025'e kadar 1 milyar insanın hayatına dokunmayı ve operosyon kaynaklı çevresel etkisini yarıya indirmeyi hedeflediğini hatırlattı.

Bu hedefe ulaşmak için belirledikleri yol haritasının bileşenlerinden birinin de "kapsayıcılık" olduğunu vurgulayan Süel, "Başta kadınlar ve gençler olmak üzere dijital geleceğin toplumdaki her kesimi kapsaması için çalışıyoruz* dedi.

'Dijital Benim İşim'in de bu vizyonla hayata geçirdikleri bir proje olduğunu dile getiren Süel şöyle konuştu:
"Temel amacımız, kadınların dijital yetkinliklerini geliştirerek ekonomik ve sosyal hayata dahil olmalarını sağlamak. Geçen yıl aşamalı olarak 13 ilde hayata geçirdiğimiz bu projeyle toplam 5 bini aşkın kadına ulaştık. Eğitimlerden mezun olan 43 kadın kursiyerimizi Vodafone Müşteri Hizmetleri bünyesinde istihdam ettik. Bu süreçte bir Sosyal Medya Yarışması da düzenledik. Dijital Pazarlama eğitimlerine katılan kursiyerlerimiz arasında yaptığımız bu yarışmada toplam 82 başvuru aldık. Projemizin ilk sosyal etki raporunu da hazırladık. Buna göre, projemiz kadınların yalnızca dijital bilgi ve becerilerini artırmıyor, aynı zamanda özgüven ve motivasyonlarının artmasında, dijital dünyanın önemine dair farkındalık kazanmalarında ve destekleyici ilişkiler geliştirmelerinde önemli rol oynuyor. Diğer yandan, projeye yaptığımız her 1 TL'lik yatırım için 5 TL'lik değer yarattığımızı gördük. Projemizin yeni döneminde il sayımızı 13'ten 20'ye çıkarıyoruz. Hedefimiz 12 bin kadına ulaşmak. Kadınların dijitalleşmesi demek, dijital geleceğe daha hazır bir toplum demek. Bu vesileyle, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'ne değerli işbirlikleri için bir kez daha teşekkür ediyoruz."

KATILIMCILAR DENEYİMLERİNİ ANLATTI

Açılış konuşmalarını takiben, "Dijital Benim İşim" proje katılımcılarıyla kısa bir sohbet de düzenlendi. Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel'in moderatörlüğünde yapılan söyleşide, proje katılımcılarından Seda Kuş ve Nurcihan Baltacı konuşmacı olarak yer aldı. Konuşmacılar, "Dijital Benim İşim" projesinin hayatlarında yarattığı değişime ve gelecek planlarına dair bilgi verdi. Sohbetin ardından sınıf ziyareti yapıldı.

DİJİTAL OKURYAZARLIK YÜZDE 24 ARTTI

"Dijital Benim İşim Sosyal Etki Değerlendirmesi" çalışması kapsamında 2020-2021 yılları arasında gerçekleştirilen Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri, Sosyal Medya Kampanya Yarışması ve Vodafone Müşteri Hizmetleri istihdam programı değerlendirildi. Buna göre, "Dijital Benim İşim" projesi, kadın kursiyerlerde dijital okuryazarlık oranını yüzde 24 yükseltti. Dijital Okuryazarlık katılımcılarının gözünden kendilerindeki en büyük değişim yüzde 46 oranında bilgi ve becerilerindeki artış olurken, eğitmenler Dijital Okuryazarlık kursiyerlerindeki en büyük değişimin yüzde 62 oranında özgüven ve motivasyon başlığı altında yaşandığını belirtti. Dijital Okuryazarlık eğitimlerine katılan kadın kursiyerlerin dijital skorları yüzde 28 artarken, eğitimlerden sonra katılımcıların yüzde 58'inin özgeçmişini güncellediği, yüzde 46'sının yeni bir iş baktığı, iş baktığını belirten katılımcıların yüzde 28'inin yeni bir işte çalışmaya başladığı görüldü.

DİJİTAL PAZARLAMA BİLGİSİ YÜZDE 29 ARTTI

"Dijital Benim İşim" projesi, kadın kursiyerlerin dijital pazarlama bilgilerini de yüzde 29 artırdı. Dijital Pazarlama katılımcılarının gözünden kendilerindeki en büyük değişim yüzde 41 oranında dijital pazarlama konusundaki bilgi ve becerilerindeki artış olurken, eğitmenler Dijital Pazarlama kursiyerlerindeki en büyük değişimin yüzde 81 ile özgüven ve yine yüzde 81 ile farkındalık alanlarında yaşandığını belirtti. Dijital Pazarlama kursiyerlerinin, girişimlerini geliştirmeye dair motivasyonları da yüzde 28 arttı. Bu kursiyerlerin yüzde 77'sinin eğitimlerden sonra özgeçmişini güncellediği, yüzde 62'sinin yeni bir iş baktığını belirten katılımcıların yüzde 17'sinin yeni bir işte çalışmaya başladığı görüldü. Dijital Pazarlama eğitimlerine katılan 31 kursiyer eğitimlerden sonra girişimde bulunduğunu da belirtti. Bu katılımcıların yüzde 41'i sosyal medya hesabı açtı, yüzde 24'ü satış yapmak üzere profesyonel hesap oluşturdu, yüzde 21'i YouTube kanalı açtı ve yüzde 14'ü ise web sitesi kurdu.

Araştırmaya göre, Dijital Okuryazarlık katılımcıları kendilerinde gerçekleşen değişimin yüzde 57'sini projeye atfederken, Dijital Pazarlama katılımcılarında bu oran yüzde 66 oldu.

EĞİTMENLER İÇİN ÖNEMLİ DENEYİM

"Dijital Benim İşim" projesinin eğitmenler üzerinde de etkisi oldu. Buna göre, Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitmenlerinde en yüksek değişim bilgi, beceri ve yetkinlik gelişimi başlığında gerçekleşti. Dijital Okuryazarlık eğitmenlerinde bu oran yüzde 13, Dijital Pazarlama eğitmenlerinde ise yüzde 22 oldu.

YENİ İSTİHDAM FIRSATI

"Dijital Benim İşim" projesi kapsamında, isteyen kursiyerlerin katılımına açık olarak kursiyerlerin kendi geliştirdikleri projelerle başvurabilecekleri bir Sosyal Medya Kampanya Yarışması gerçekleştirildi. Ayrıca, projeye katılan kursiyerlere belirli koşulları karşılamaları durumunda Vodafone Müşteri Hizmetleri'nde istihdam fırsatı sunuldu. Sosyal etki analizi kapsamında bu iki grupla da görüşmeler yapıldı. Sosyal Medya Kampanya Yarışması finalistleri, yarışmanın özgüven ve motivasyon artışı ile satış ve takipçi artışı gibi başlıklar altında olumlu etkileri olduğunu belirtirken, Vodafone Müşteri Hizmetleri'nde istihdam edilen kursiyerler sunulan bu fırsatla birlikte işgücüne dahil olabildiklerini, bu fırsatın kendilerine sunduğu en önemli değişimin maddi olarak başkalarına olan bağımlılıklarının azalması olduğunu ifade etti.

VODAFINA ÇALIŞANLARINDAN KURSİYERLERE DİJİTAL ATÖLYELER

Vodafone çalışanlarının büyük ilgi gösterdiği gönüllülük çalışmaları kapsamında proje eğitimini tamamlayan kursiyerlere yönelik dijital uzmanlık atölyeleri düzenlendi. Özgeçmiş hazırlama ve iş arama yöntemlerinden, sunum teknikleri ve SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) eğitimlerine kadar pek çok alanda eğitim verildi. Gerçekleştirilen 8 farklı oturuma 367 kursiyer katıldı. Bu eğitimlerin yeni dönemde de çeşitlendirilerek devam ettirilmesi planlanlanıyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI'NA KATKI

"Dijital Benim İşim" projesi, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları'na sağladığı katkıyla da öne çıkıyor. "Dijital Benim İşim", doğrudan kadın kursiyerleri hedef grup olarak belirleyen, kadınların güçlenmesini ve ekonomik hayata katılımlarını artırmayı amaçlayan bir proje olduğundan, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği (Amaç 5) ve Eşitsizliklerin Azaltılması (Amaç 10) hedeflerini doğrudan destekliyor. Proje ayrıca, kadınlara eğitim ve istihdam fırsatları yaratarak uzun vadede yoksulluğun sonlandırılmasına (Amaç 1), kadınlara nitelikli beceriler kazandırma ve kapsayıcı öğrenme fırsatları sunması ile birlikte nitelikli eğitmen yetişimini de desteklemesiyle Nitelikli Eğitim'e (Amaç 4), istihdam, gelir artışı ve girişimcilik becerileri kazandırmasıyla İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme'ye (Amaç 8) ve son olarak Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Vodafone Vakfı işbirliğinden güç alması nedeniyle Amaçlar İçin Ortaklıklar (Amaç 17) hedeflerine katkıda bulunuyor.

İL SAYISI 20'YE ÇIKTI

"Dijital Benim İşim" projesi kapsamında eğitim verilen il sayısı 13'ten 20'ye çıkarıldı. Buna göre proje yeni dönemde İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Samsun, Afyonkarahisar, Elazığ, Sivas, Ağrı, Kastamonu, Gaziantep, Manisa, Tekirdağ, Eskişehir, Trabzon, Diyarbakır, Hatay, Van ve Mersin illerinde devam edecek. Eğitimler, halk eğitimi merkezleri bünyesinde görev yapacak yeni eğitmenlerle sürdürülecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.