Gıda ihracatçısı uzak pazarlara Avustralya'dan başladı

08.09.2022
Türk gıda firmaları, Uzak Pazarlar Stratejisi kapsamında Uzakdoğu pazarına açılmak için harekete geçti. Bu kapsamda Avustralya'da düzenlenen 'Fine Food'a çıkarma yapan gıda sektörünün amacı pazarlarını çeşitlendirip büyütmek.

Türk gıda sektörü Uzak Pazarlar Stratejisi kapsamında Türk firmalar, Uzakdoğu pazarına açılıyor.
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Başkanı Kazım Taycı, "Avustralya'ya lokum ürünleri, şekerleme, çikolata çeşitleri, kek ve kısmi bisküviler alanında ihracatımız olsa da yeterli miktarlarda değil. Marketlerde yapmış olduğumuz incelemelere göre ambalajlarda ve tasarımlarda değişim gerekiyor. Bunları yaptıktan sonra pazara daha rahat girebiliriz. Başlangıç aşamasına burada bir depo planlamak, uzak ve yönetimin zor olmasından dolayı sıkıntılı görünse de doğru bir distribütör ve marketle bu iş çözülebilir. Burada lojistik pahalı olduğu için Avustralya'ya undan ziyade, unlu mamuller gibi katma değerli ürün göndermemiz lazım. Avustralya genel olarak ön yargısız ve Türklere karşı sempatisi var. Ayrıca buradaki Türk öğrenciler de Türk firmaları için önemli bir anahtar olabilir" dedi.

Pandemiden sonraki değişimin Türkiye'ye önemli bir avantaj getirdiğine ve Çin ile ABD arasındaki ticaret savaşının da Türkiye'ye yarayabileceğine işaret eden Taycı, şunları söyledi:

"Pandemiden sonra özellikle gıdada Türkiye'ye ilginin artmasındaki en önemli sebep, hareketliliği ve esnekliği. Avrupalı bir üreticiye çok küçük değişikliği yaptırmanız neredeyse imkansız. Bizim buradaki Türk sanayicisi ise her türlü talebe cevap verebiliyor. Bunun yanında Amerika Çin'den oluşan boşluğu doldurmak için ciddi bir arayış içerisinde ve Türkiye'den çok fazla talepleri var. İhracatta son 2 yıldır birinci sırayı Amerika alıyor. Benzer şekilde Rusya'dan da ciddi bir talep var. Dünya ile en önemli resmi bağlantıları Türkiye. Şu andaki talebe cevap verebilmiş olsak geçtiğimiz yılın 4-5 katı ihracat yapabiliriz. Ancak, sektördeki kapasite doluluk oranımız yüzde 90'ın üzerine çıktı. Bu nedenle her talebe cevap veremiyoruz."

Başkan Yardımcısı Şemsettin Memiş de, Avustralya'nın özellikle un, ayçiçek-zeytin yağı, çikolata ve şekerleme grupları için iyi fırsat barındıran bir pazar oluğunu belirtti. Memiş, un firmalarının 2014 yılına kadar burada pazar payının çok büyük olduğunu fakat o pazarın 2022'ye kadar Hindistan'a kaptırıldığını söyledi.

Hindistan hükümetinin un ihracatını yasaklamasından dolayı tekrar Türkiye pazarına döndüklerini belirten Memiş, "Bu güzel gelişmeyi tüm un firmalarımızın değerlendirmesini ve bu pazarı bir daha kaybetmemek için tüm aksiyonların alınmasını arzu ediyoruz. Çok önemli bir Re-Export limanı ve çevre ülkelere Endonezya, Malezya, Vietnam, Tayland, Filipinler, Myanmar'da da çok etkili olduğunu gördük, Singapur firmalarının buralara hakim olduğunu gözlemledik. O yüzden Singapur'a ayrıca önem verilmeli. Özellikle Asya Pasifik'te pazarı zayıf olan firmalarımızın Singapur'u bir HUB olarak kullanarak diğer pazarlara erişebilirler" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.