AB'den, 'kadın yönetici' hamlesi!

14.03.2022
Avrupa Birliği, iş dünyasındaki kadın yönetici sayısını artırmak için harekete geçiyor.

Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkeler, halka açık şirketlerdeki kadın yönetici oranını 2027 yılına kadar yüzde 40'a çıkarmayı hedefliyor.

AB Konseyi, üye ülkelerin, şirketlerin yönetiminde cinsiyet eşitliğini güçlendirmeyi amaçlayan yönergeye ilişkin genel tutumlarını belirlediklerini açıkladı.

Buna göre, borsada işlem gören şirketlerin yönetim kurullarında yeterince temsil edilmeyen cinsiyetteki üyelerin oranı artırılacak.

Şirketlerde, 2027 yılına kadar icra görevi olamayan yönetici pozisyonlarının en az yüzde 40'ının kadınlar tarafından gerçekleştirilmesine yönelik adım atılması gerekecek.

Şirketlerin, yönetim kurulu da dahil bütün üst pozisyonları içindeki kadın oranının da en az yüzde 33 olması sağlanacak.

Bu hedeflere ulaşamayan şirketler, yönetici atarken veya seçerken açık, net ve tarafsız bir şekilde formüle edilmiş kriterler uygulamak zorunda kalacak.

Üye ülkeler, şirketlerin uygunluk, yeterlilik ve profesyonel performans açısından eşit niteliklere sahip adaylar arasında seçim yaparken az temsil edilen cinsiyetten adaylara öncelik vermesini sağlayacak.

AB ülkelerinde, yönetim kurulu üyelerinin yüzde 30,6'sı ve yönetim kurulu başkanlarının da yüzde 8,5'i kadınlardan oluşuyor.

Bu aşamadan sonra yönergeye ilişkin AB Konseyi ile Avrupa Parlamentosu (AP) arasında müzakereler gerçekleştirilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.