Gazprom'un Belarus üzerinden Avrupa'ya gaz sevkiyatı yüzde 70 geriledi

06.10.2021

Rus enerji şirketi Gazprom'un Belarus üzerinden Avrupa'ya doğal gaz sevkiyatı 10 günde yüzde 70 azalarak 4 Ekim itibarıyla günlük 33,3 milyon metreküpe geriledi.

Gazprom verilerine göre, şirketin Rusya ve Belarus üzerinden Ukrayna'ya doğal gaz sevkiyatı bu dönemde günlük 86 milyon metreküpe düştü.

Gazprom'un Avrupa Birliği ülkelerine doğal gaz ihracatı 4 Ekim'de 10 gün öncesine göre yüzde 5,5 artarak 216,2 milyon metreküpe çıkarken, Belarus üzerinden Avrupa'ya doğal gaz sevkiyatı yüzde 70 azalarak günlük 33,3 milyon metreküpe geriledi.

Avrupa'da doğal gaz fiyatları, geçen kış dönemindeki aşırı soğuklar ve ardından yaşanan sıcak yaz dönemi nedeniyle bugün bin metreküpte 1600 dolar düzeyini aşarak rekor tazelemişti.

Gazprom'dan 1 Eylül'de yapılan açıklamada, Avrupa'ya mevcut sözleşme taahhütleri ve tüketicilerin talepleri doğrultusunda gaz tedarikinin "eksiksiz" yerine getirildiği bildirilmişti.

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin de dün yaptığı açıklamada, Avrupa'da enerji üretimi yatırımlarının azaldığını belirterek, "Avrupa enerji piyasalarında bir çeşit histeri yaşanıyor. Çünkü birileri iklim değişikliği üzerine spekülasyon yapıyor ve o zaman enerji üretimine yatırımlar azalmaya başlıyor." ifadelerini kullanmıştı.

Gazprom'un Belarus üzerinden Avrupa'ya doğal gaz sevkiyatını besleyen Yamal-Avrupa boru hattı yıllık 33 milyar metreküp kapasiteye sahip bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.