G SERİSİ İÇİN YENİ DÖNEM


LÜKS VE YÜKSEK GÜVEN VEREN ARAZİ ARACI DENİLDİĞİNDE AKLA İLK GELEN OTOMOBİL MERCEDES-BENZ G SERİSİ İÇİN ARTIK BENZİNLİ VE DİZEL MOTORLARDAN FARKLI OLARAK TAMAMEN ELEKTRİKLİ MOTOR SEÇENEĞİ DE YOLLARA ÇIKTI. Koray Kodal
G Serisi'nin geleneksel merdiven tipi şasi yapısı elektrikli G'nin de temelini oluştururken zemine yerleştirilen lityum iyon batarya 116 kWh kapasiteli. Bu bataryayı doldurmak için 11 kW AC şarj noktasında yüzde 10'dan 100 doluluk için 11 saat, 200 kW DC şarj noktasında yüzde 10'dan 80'e ise 32 dakika gerekli. 200 kW DC şarj ile 15 dakikada 170 km menzil elde edilebiliyor. Bataryalar doluyken WLTP'ye göre 450 km'ye ulaşan menzil sunan G 580'nin ortalama elektrik tüketimi 27,7 kWh/100 km ile 30,4 kWh/100 km arasında açıklanıyor.
Dikdörtgen panjur etrafında ışık çemberiyle modern otomobil modasına uyulmuş.
Elektrikli G Serisi, içten yanmalı seçenekler arasında performans odaklı benzinli motora sahip AMG modellere alternatif gibi düşünülebilir. Çünkü G 580'nin dört elektrik motoru toplamda 432 kW (587 HP) güç ve 1164 Nm maksimum tork üretebiliyor. 3010 kilogramlık boş ağırlığa rağmen 4,7 saniyelik 0-100 km/s hızlanması çok etkileyici. Maksimum hızı ise 180 km/s'de sınırlandırılmış.
G 580, özellikle asfalt üstündeki hızlanma yeteneği çok etkileyici. Sürüş konforu konusunda ise otomobil asfalt üstünde de sert olduğunu hissettiriyor. Zemindeki pürüzler, hız tümsekleri ve bozuk zeminde bu sertlik uzun süreli sürüşte yorucu olabiliyor.
Manufaktur serisi ile tamamen elektrikli G Serisi çok daha zengin kişiselleştirme seçeneği sunabiliyor.
Sert süspansiyon yapısı sebebiyle arkada yapılan yolculuklarda biraz sarsıntı hissediliyor.
Mercedes-Benz G 580, 116 kWh kapasiteli bataryası ile 450 kilometreye ulaşan menzil sunuyor.
Genel olarak asfalt veya bozuk, engebeli arazi koşullarında da güven hissinden ödün vermeyen G 580'in ilginç bir yeteneği daha var. Her bir tekerlekte ayrı elektrik motoru olması sayesinde G-Turn fonksiyonu ile asfalt olmayan gevşek zeminde araç kendi etrafında dönebiliyor. Ayrıca G-Steering fonksiyonu ile de dönüş çapını azaltıyor. Bu fonksiyonda her bir tekerlek üzerindeki çekiş gücü ayrı ayrı uyarlanabiliyor. Bu iki fonksiyon, aktif Low Range arazi vites küçültme özelliği ile Rock sürüş programında etkinleştirilebiliyor. Bir diğer fonksiyon da G-Roar araca özgü karakteristik yapay motor sesini aracın dışına ve içine taşıyor.
G Serisi'nin yaşam alanının her bir köşesinde malzeme ve işçilik kalitesi konusunda yüksek kalite algısı hakim.
Arazi koşullarında içten yanmalı motor seçeneklerine göre daha avantajlı olmasını sağlayan 150 mm daha derin su geçişi sunan otomobil 850 mm derinliğinde su geçişine izin veriyor. 250 mm zeminden yükseklik sayesinde arazide akıcı şekilde ilerleyebiliyor.
Elektrikli G Serisi alışıldık içten yanmalı G Serisi'nin geleneksel tasarımına yeni bir sürüş hissi kazandırmış. Üstelik sunduğu performans karşılığında AMG versiyonuna göre çok daha düşük fiyatla satılıyor.
Elektrikli G Serisi'nde bagaj kapağı üstünde yedek lastik gelirken istenildiğinde bunun yerine eşya kutusu da alınabiliyor.