En Hızlı Volvo Türkiye’de

11:56 - 11.09.2025, Perşembe

Tamamen elektrikli, Volvo EX30 artık Türkiye yollarında. Her ne kadar Volvo şimdiye kadar ürettiği en kompakt ve çevreci SUV olarak altını çizse de EX30 aynı zamanda en hızlı Volvo modeli. Koray Kodal

Volvo EX30 aslında 2023 yılında Çin'in Zhangjiakou kentinde üretilmeye başlanmıştı. Bu haberi duyduğumda benim dikkatimi çeken Volvo için de mihenk taşı diyebileceğimiz özelliklerinden biri, çift motorlu olan versiyonuyla 3,6 saniyede 0 km/s'den 100 km/s hıza ulaşabilmesiydi. Bu kadar etkileyici bir hızlanma sunabilen otomobilin de Türkiye pazarına avantajlı bir fiyatla gelebilmesi için 2025 yılındaki Belçika'daki Gent fabrikasında da üretme kararını beklememiz gerekti. Nihayet yılın ortasında Volvo EX30 Türkiye yollarına çıktı.

Üstelik, benim de heyecanlanmamı sağlayan, 315 kW (428 HP) gücünde, çift elektrik motorlu, dört tekerlekten çekişli olan versiyon haricinde, Türkiye pazarı için özel üretilen, 150 kW (204 HP), arkada tek elektrik motorlu, arkadan itişli bir seçenek de sunarak geldi. Bu sayede en uygun fiyatlı giriş seviyesine sahip Premium SUV'lardan biri olarak da ilgi çekmeyi başardı. Türkiye'deki basın lansmanında ben arkadan itişli olan, Türkiye pazarına özel üretilen modelin direksiyonuna geçtim.

Gelelim otomobille ilgili izlenimlerime... Tasarımda elektrikli otomobil kimliğinin avantajıyla ön panjur ihtiyacının olmaması araca sade bir yüz tasarımı kazandırmış. Gövde renginde tek parça ön tasarımda Volvo logosunun içine yerleştirilen kamera ve araç çevresindeki 12 sensörlü 360 derece kamera sistemi, sürüş güvenliği için çalışıyor. Volvo'nun ışık imzası olan "Thor's Hammer" (Thor'un Çekici) T şeklindeki farlar aynı zamanda sürücüye yaklaşıldığında etkileşimli bir ışık gösterisi sunuyor. Öndeki kaput altında 7 litrelik yükleme alanı bulunurken arkada 318 litrelik bagaj sunuyor.

EX30, Volvo'nun sürekli altını çizdiği sürdürebilirlik vizyonunun da ilerlediği noktayı temsil ediyor. EX30, markanın şimdiye kadar üretilen en düşük karbon ayak izine sahip modeli. Öyle ki üretiminden kullanım ömrünün sonuna kadar her aşamada çevresel etkiler minimize edilmiş. Tamamen yenilenebilir enerjiyle çalışan bir fabrikada üretilen otomobilin toplam karbon emisyonu 27 tonun altında. Gövde malzemelerinin yüzde 25'i geri dönüştürülmüş alüminyum, yüzde 17'si geri dönüştürülmüş çelik ve polimerlerden oluşuyor.

İç mekanda ise denim, keten ve yün gibi doğal malzemeler kullanılarak çevre dostu bir yapı oluşturulurken modern tasarım öğelerinden ödün verilmemiş.

B Segmenti SUV sınıfındaki otomobilin arka koltuklarındaki yaşam alanı ön koltuklarda oturan yolcuların ne kadar alana ihtiyaç duyacaklarına bağlı. Buradaki alan sınıf geneliyle benzer düzeyde. Arkadaki baş mesafesi ise sınıfının iyilerinden. Önde yüksek bir sürüş pozisyonu, ferah ve aydınlık bir kabin olduğu fark ediliyor. Genel olarak görüş açısı sorunu olmaması da otomobille özellikle şehir içerisinde rahat edilmesini sağlamış. Panoramik cam tavan iç mekana bol ışık ve ferahlık katarken, güneş ışınlarının geçirgenliği özel kaplamayla azaltılmış.

Minimalist bir yaklaşım ile iç mekanda neredeyse hiç fiziksel düğme kullanılmamaya özen gösterilmiş. Ön koltuklar arasındaki kol dayama üstünde iki cam açma düğmesinin önceliği ön camlar. Arka cam seçeneğine basılınca öndekiler arka camları kontrol edebiliyor. Elbette arkadaki yolcular için cam açma butonları ayrı. Bu sayede önde 2 cam açma düğmesi ile yetinilmiş. Düğme tasarrufu için torpido gözünü açma fonksiyonu bilgi-eğlence ekranı içerisine entegre edilmiş. Ayrıca yine bir farklı yaklaşımla torpido gözü ön yolcu önüne değil bilgi-eğlence ekranı altına konumlandırılmış. Tüm kontroller, 12,3 inçlik merkezi dokunmatik ekran üzerinden yönetiliyor.

Türkiye'ye özel tek motorlu, 150 kW gücündeki arkadan itişli versiyon, en hızlı Volvo olan, 4x4 seçenek gibi 3,6 saniyede 0-100 km/s hızlanmasa da 6,5 saniye gibi sportif bir hızlanma verisi sunuyor. 204 HP'lik motor gücü ve 343 Nm tork, araç geçişleri ve tırmanışlarda yeteri kadar çevik olmasını sağlıyor. Test sürüşünde, şehir içi, otoyol ve virajlı dağ yollarında EX30'u kullandım.

Genel olarak akıcı bir sürüş tecrübesi yaşatan EX30, özellikle yol ve rüzgar gürültüsünü kabine taşımayarak oldukça sessiz bir yapıda olduğunu fark ettiriyor. Bozuk zeminlerde bile sarsıntıyı en aza indiren süspansiyon, uzun yolculuklarda konforu koruyor.

EX30'un her iki versiyonunda da 69 kWh'lık batarya bulunuyor. Tek motorlu olan seçenek, karma kullanımda 475 km menzil sunarken enerji tüketimi 17 kWh/100 km olarak açıklanıyor. Şarj sürelerinde yüzde 10-80 arasında, 175 kW DC hızlı şarj istasyonunda 27 dakika yeterli oluyor.

11 kW AC şarj ile tam dolum ise 8 saat sürüyor. Volvo EX30, çevreci malzemeleri, yüksek teknolojisi ve sürüş keyfiyle, elektrikli SUV'lar arasında özgün kalabilen bir seçenek. Türkiye'ye özel fiyatlı versiyonu, bu modeli erişilebilir premium bir alternatif haline getiriyor.

Volvo EX30, Gent üretim hattında XC40 ve C40 modellerine katılmasıyla, Avrupa'da üretilen üçüncü tamamen elektrikli Volvo modeli olacak.

BİZE ULAŞIN