Çetin şartlara özel


Toyota’nın bir efsane halini gelmiş sınıflar üstü arazi araç serisi Land Cruiser en yenisi prado ile Türkiye yollarına çıktı. Her kesimden kitleye hitap edecek konfor ve yetenekleriyle iddialı olan bu arazi aracı şehir içerisinde de şaşırtan bir konfor vadediyor. Koray Kodal

Otomobilin İçerisinde standart olarak sunulan 7 kişilik yaşam alanı bizi karşılıyor. Geniş ve ferah olan iç mekanda genel olarak dışarıdaki sağlamlık hissi taşınmış. Köşeli ve yine sert çizgilerle şekillenen yaşam alanında ergonomi ön planda tutulmuş. Güncel teknolojinin de etkileri bu tasarım içerisinde yer bulurken 12,3 inçlik dijital gösterge grubu rahat izlenen bir tasarıma sahip. Benzer boyutta tercih edilen multimedya bilgi-eğlence ekranı da bulunuyor. Bu ekrandan otomobilin çekiş sisteminden, aracın konumundaki eğime kadar pek çok bilgiye ulaşılabiliyor. Ekran içinde kontroller arasında kaybolmadan geleneksel düğmelerle klima ayarlarına ulaşmak güzel. Fonksiyonların ayrı düğmelerle kontrol edilmesi sadece klima ile sınırlı değil. Multimedya ekranı altından kol dayamaya kadar olan kısım düğmelerle dolu.
Arazi koşulları için çok detaylı ve ince ayarları seçmek için çalışmak gerekli. Bu konudaki kontrol sisteminde aracın ön stabilizerlerini devre dışı bırakmadan tutun da, çekiş modlarına kadar pek çok ayar yapılabiliyor. Buradaki MTS (Çoklu Arazi Seçimi) düğmesine basıp, süspansiyon ve motor optimizasyonu arazi koşullarına göre adapte edebilirsiniz de. Ayrıca "Drive mod" yazan dairesel kumandadan, Deep Snow, Mud, Sand, Dirt, Auto arasından seçim yapılabiliyor. Bunun altında bir başka sürüş modu seçeneği düğmesi daha var. Buradan da sürüş koşullarını kişiselleştirip, Sport, Normal ve Eco arasından seçim yapılabiliyor. Bu noktada çok keskin değişimler olmasa da ince ayarlar seçimi gibi düşünebiliriz. Yani sizin için her koşula özel ayarlar varken, bunlarla uğraşmayıp Auto modlarla da neredeyse kesintisiz ve güvenle yol alabilmeniz de ihmal edilmemiş.
İlk kez bir Land Cruiser'da elektrik destekli direksiyon sistemi kullanılması sayesinde çok hafif bir direksiyon sistemi ortaya çıkmış. Bu hafifliğe rağmen güvensizlik hissi sürüşte hiç yok. Hem de otoyol sürüş koşulunda da bile yeteri kadar net ve güven verici olabiliyor. Sürekli dört tekerlekten çekişli olan otomobilde Torsen limitli kaydırmalı mekanik merkezi diferansiyel kilidi bulunurken arkada elektrikli kilitli diferansiyel kilidi bulunuyor. Arkada elektrikli diferansiyel kilidiyle tork dağıtımında daha özgür ve hızlı çalışma yapısıyla sürüş kalitesi arttırılmış. Bu sistemler sayesinde de akıcı yol alması için gerekli mekanik alt yapı hazırlanmış.
Otomobilde tek motor bulunuyor. Dört silindirli, 2.8 lt turbo dizel motor 202 HP güç ve 500 Nm torkuyla yeteri kadar akıcı şekilde ilerlemeyi kolaylaştırıyor. Fabrika verisine göre 12 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan otomobilin 2445 kg'lik boş ağırlık da göz önünde bulundurulduğunda hızlanma verisinin makul ve yeterli olduğunu söyleyebiliriz. Yakıt tüketimi konusunda ise fabrika verileri 10,7 lt/100 km'yi işaret ediyor. Bu tüketim ekonomik olmasa da yine de aracın cüssesi düşünüldüğünde şaşırtıcı değil.
Sonuç olarak Toyota Land Cruiser Prado eskimeyecek gibi görünen tasarım çizgilerini güncel sürüş, güvenlik ve konfor özellikleriyle harmanlayıp, yetenekli bir arazi aracı olarak karşımıza çıkartırken şehirde de güven veren bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz.
Vites konsolunda bolca çekiş kontrol ayar düğmesi bulunuyor. Bu sayede her türlü yol koşulu için detaylı ayarlamalar yapılabiliyor. Bunu çok fazla otomobilde göremeyiz.
Geniş yükleme alanıyla esnek kullanım sağlarken, arka koltuklarda da ferah ve aydınlık bir yaşam alanı sunuluyor.