K-Beauty Dalgasına Biz de Kapıldık

10:52 - 03.06.2025, Salı

Uzun bir ömrü genç bir görünümle geçirmeyi vadeden K-Beauty ürünlerinin rüzgarı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla esiyor. Perakendeciler ve e-ticaret platformları da bu dönüşüme kayıtsız kalamadı. Alanında “En hızlı büyüyen kategori” olarak yatırımları üzerine çeken K-Beauty ürünleri, kendine özel raflarda yerini çoktan aldı. Bu trendi gören pek çok yatırımcı ise farklı K-Beauty markalarını Türkiye’ye getirmek için görüşmelerini sürdürüyor.  Pınar Karahan

Genç nüfus ve sosyal medyanın etkisiyle son yıllarda güzellik ürünlerine olan ilgi artıyor. Öyle ki güzellik sektörünün global büyüklüğü 400 milyar Euro seviyelerine ulaşmış durumda. Ve yıllık büyüme hızı da ortalama yüzde 6-7 oranında. Sektör temsilcileri özellikle duygusal deneyimlere, sürdürülebilir ve doğal ürünlere yönelimin arttığını söylüyor. Güzellik sektöründeki büyüme rakamlarıyla dikkati çeken Türkiye'de ise güzellik pazarı geçen yıl 158 milyar TL'ye ulaştı. Özellikle Z kuşağı, erkekler ve ileri yaştaki tüketicilerin artan talebinin güzellik pazarını daha da büyütmesi bekleniyor. Güzellik sektöründe son yıllarda öne çıkan trend ise doğal cilt görünümü, dudaklarda parlaklık, yanaklarda ışıltı sağlayan doğal içerikli ürünler. Bu nedenle yenilikçi formülleri, doğal içerikleri ve cilt bakımına odaklanan çeşitliliği ile K-beauty olarak adlandırılan Kore kozmetiği dünyada olduğu gibi Türkiye'de de giderek daha popüler hale geliyor. Bugün mağazalaşan veya kozmetik mağazaları, e-ticaret platformlarında satılan pek çok K-beauty markası olmasına rağmen bu alandaki potansiyeli gören girişimciler yeni markaları getirmek için görüşmelerini sürdürüyor.

İNOVATİF VE DOĞAL

K-pop ve Kore dizilerinden sonra 40 – 50 yaşlarındaki Kore vatandaşlarının henüz 20'li yaşlarında görünmesi, hatta neredeyse yaş kavramının ortadan kalkması kozmetik severler ve yaşlanma karşıtlarının yönünü K-beauty'ye çevirmesine neden oldu. Uzun vadeli cilt bakımı ve genç görünüme öncelik veren bütünsel bir yaklaşım sunan K-beauty pazarının büyüklüğü 'K-Beauty Ürünleri Pazar Büyüklüğü, Payı, Trendleri ve 2025 - 2033 Tahminleri' raporuna göre, 2024 yılında 14,68 milyar dolara ulaştı. Pazarın 2025-2033 yıllarında yıllık yüzde 8,97 bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) ile 2033 yılında 31,81 milyar dolarlık hacme sahip olacağı öngörülüyor. Türkiye'deki K-beauty pazarı her ne kadar tüm kozmetik sektörü içinde yaklaşık yüzde 1 pay alsa da her geçen gün büyümesini sürdürüyor. Bu büyümenin; organik, sürdürülebilir cilt bakım ürünlerine ilginin daha da artması, yenilikçi içerik formülleri, artan şirket yatırımları, influencer ve ünlü isimlerin tavsiyelerinin etkisinin yanı sıra dijital pazarlamadan kaynaklanacağı tahmin ediliyor. Diğer yandan ambalajların geri dönüştürülmüş malzemelerden yapılması, sade tasarımları, Türkçe açıklamaların da üzerlerinde yer alması tercih sebebi oluyor. Yükselişin tek bir ürün grubundan gelmemesi kategorinin dengeli büyüdüğünü, tüketicilerin de daha bilinçli hale geldiklerini gösteriyor.

YENİ MARKALAR

K-beauty, perakende ürünleri olmasından öte, doğduğu ve yoğun olarak kullanıldığı Asya'nın etkisiyle bir kültüre dönüşerek kendine kalıcı bir yer ediniyor. Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD) Başkanı Levent Kahrıman, "Lokasyonlar genel olarak ürüne karakterini verme üzerine bir algı ile pazarlanıyor" diyerek şu örnekleri veriyor: "Çokça örneğini gördüğümüz 'Provence', 'Paris' gibi… Bu durum 'lokasyon pazarlaması' olarak da tanımlanıyor. Fransa'nın sanat eksenli bir ülke imajı ile kozmetik ürünlerini pazarlaması da başka bir örnek… Dünyada en çok kozmetik müzesinin Fransa'da olması bu bağlamda bakıldığında daha da anlam kazanıyor. Almanya ise standartlar üzerinden şekillenen bir ülke olduğundan sertifikalı kozmetikler konusunda öncülüğü elden bırakmıyor."

Geliştirdiği teknolojiler ile bilinen ve bunu da tüm ürün gruplarına yansıtan Kore, cilt bakımı ve kozmetikte de kendi standartlarını yine teknoloji üzerinden oluşturuyor. Teknolojinin etkin kullanıldığı kozmetik ürünlerin böylece bir kimliğe sahip olduğunu belirten Kahrıman, Kore dizileri, müzikleri ve devletin oluşturduğu global penetrasyon ile bir anda tüm dünya ülkelerinin raflarında K-beauty ürünlerini gördüğümüzü söylüyor. Kahrıman, yeni markalar ile bu pazarın daha da büyüyeceğini de sözlerine ekliyor.

TEDARİKÇİ ANLAŞMALARI

Alışverişlerin büyük bir bölümü günümüzde e-ticaret platformları üzerinden yapılırken artık bu listeye kozmetik ürünleri de giriyor. Kore markalarını satan satıcı ve marka sayısında, pazarlama çalışmalarında artış gözlemleniyor. Kore markaları ve tedarikçileri ile iş birlikleri artarak devam ediyor. Türkiye'nin önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol'da Kore menşeli ürün çeşidinin gün geçtikçe artması dikkat çekiyor. Kore menşeli güzellik ve kişisel bakım ürünlerine yönelik tüketici ilgisinde dikkate değer bir artış gözlemlediklerini belirten yetkililer de bu durumun global güzellik trendlerinin dijitalleşmesiyle birlikte hızla yayılmasının ve özellikle Kore güzellik felsefesinin dünya çapında bir fenomen haline gelmesinin doğal bir sonucu olarak yaşandığını belirtiyorlar.

Global anlamdaki yıllık satış verileri ve trend analizleri, Kore ürün gruplarına olan talebin istikrarlı bir şekilde arttığını ve bu artışın önümüzdeki dönemlerde de devam edeceğini öngörüyor. Bu bağlamda Trendyol'daki satıcılar da bu yükselen trende proaktif bir şekilde yanıt vererek, tüketicilere daha geniş bir Kore ürünü yelpazesi sunmaya çalışıyor.

CİLT BAKIMI ÖNE ÇIKIYOR

E-ticarette en çok satışı yapılan K-beauty ürün grupları arasında yüz ve güneş kremi, yüz maskesi, likit allık, BB/CC kremleri dikkat çekiyor. Ayrıca, cilt aydınlatıcı ürün grupları ve içerikleri, kolajen ve soyulabilir maskeler, led ışıklı cilt bakım cihazları ve renkli güneş kremleri yakın zamanda trend olan ürün grupları arasında yer alıyor. Özellikle, cilt aydınlatıcı ve leke karşıtı ürün gruplarına olan ilgi artıyor. Bunun yanı sıra, cildin elastikiyetini artıran ve yaşlanma belirtilerini azaltmaya yardımcı olan kolajen içerikli ürünler de yükselen trend olarak karşımıza çıkıyor. Teknolojinin güzellik sektörüne entegrasyonu ile birlikte, LED ışıklı cilt bakım cihazları da giderek daha fazla ilgi görüyor. Bu cihazlar, farklı ışık dalga boyları kullanarak cilt sorunlarına yönelik çözümler sunuyor ve evde profesyonel cilt bakımı deneyimi yaşatıyor.

K-beauty, birçok akımın öncülüğünü üstlenerek de farkını ortaya koydu. Bunlardan biri de dünya genelinde hızla yükselen 'glass skin' (cam gibi cilt) akımı… Boyner Büyük Mağazacılık Kozmetik, Ev & Yaşam Kategori Direktörü Can Savaşan, bu tür yenilikçi ürünler sayesinde Kore'nin cilt bakımı ve kozmetik pazarındaki payının artacağını söylüyor. İyi yaşamı destekleyen, sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağlayan, aynı zamanda bitkisel formüllerle geliştirilen farklı coğrafyalardaki güzellik markaları uzun zamandır Boyner'in de radarında. Yatırım stratejilerini bu doğrultuda oluşturuyor. Bugün cilt bakımı ve kozmetik pazarında dünyaca ünlü 100'den fazla markaya ev sahipliği yapan şirkette Kore menşeli ürünleri satışa sundukları kategorileri de kısa sürede yüzde 100'e yakın bir büyüme elde etti. Şirket, önümüzdeki süreçte de yeni markaları çatısı altında satışa sunmaya devam edecek.

SEKTÖRE YÖN VERİYOR

Ürünlerin tüketiciler tarafından yoğun ilgiyle karşılanmasında elbette verimlilik, yenilik ve fiyat-performans gibi sebepler bulunuyor. Ayrıca Y ve Z kuşağı bir ürünü satın alırken o ürünün sunduğu deneyime de büyük önem veriyor. Özellikle yeniliğe açık ve fiyat-performans odaklı ürün arayışında olan günümüz tüketicisi ihtiyaç ve isteklerine cevap verdiği için bu ürünlere daha çok ilgi duyuyor. Watsons Türkiye Pazarlama ve Ticaret Direktörü Cem Demiröz, "Kore ürünlerinin toplam satışlarımız içindeki payı son yıllarda ciddi bir ivme kazandı ve şu an için en hızlı büyüyen kategorimizin K-Beauty olduğunu söyleyebiliriz. Şu an dünya çapında sevilen 14 farklı K-beauty markasını Watsons çatısı altında sunuyoruz. Önümüzdeki dönemde bu kategorideki güçlü markalarla portföyümüzü büyütmeyi sürdüreceğiz" diyor.

Demiröz'e göre, K-beauty yalnızca bir trend olmanın ötesine geçerek küresel güzellik anlayışını da şekillendiren bir fenomen haline geldi. İlginin giderek artacağını ve sektörde kalıcı bir yer edineceğini düşündüklerini belirten Demiröz, bu dönüşümü yakından takip ettiklerini ve yenilikçi ürünleri mağazalarına ve online platformlarına taşıdıklarının bilgisini veriyor.

Ürünlerle ilgili tüm bilgiler satıcı kurumların web sitelerinde yayınlanırken ambalaj üzerlerine de Türkçe bilgi sticker'ları yapıştırılıyor. Ayrıca perakende zincir mağazaları hem mağaza içinde satış elemanları hem de online'da Canlı Mağaza Uzmanları ile danışmanlık hizmeti veriyor.

Güney Kore'de ortaya çıkan ve geniş yelpazede ürün çeşidiyle dünya çapında popülerlik kazanan K-beauty ürünlerinde özellikle cilt ve saç bakım ürünleri ile cihazlar öne çıkıyor.

BİZE ULAŞIN