Elektrikli tarzı


Audi'nin tamamen elektrikli model serisi e-tron olarak adlandırılıyor. Türkiye’de fiyat listesinde de e-tron modelleri çeşitlenmeye başladı. Q4ve Q4 Sportback olarak iki farklı karoserde, 45 e-tron ve 55 e-tron seçenekleriyle, özgün tasarımıyla ilgi çeken modellerden. Koray Kodal
Arkadan itişli olan 45 e-tron tek bir elektrik motoruyla gelirken quattro seçeneğinde önde de bir elektrik motoru sunularak dört tekerlekten çekişe sahip oluyor.
Tasarım olarak e-tron model serisinin içten yanmalı motorlu Audi modellerine göre daha cesur ve modern göründüğünü söyleyebiliriz. Q4 e-tron elektrikliye özel tasarım detaylarına sahip. Öncelikle Audi'nin iri ön panjur tasarımında kapalı bir form kullanılması farklı hissettiriyor. Singleframe panjurun etrafında parlak siyah kalın bir çerçeve ile de panjur çok daha ilgi çekici hale getirilmiş. Bu kalın maske donanıma göre parlak siyah ya da gri renkli olarak karşımıza çıkabiliyor. LED farların da grafikleri farklı tasarımlar arasında seçim yapılabilmesine izin vermesiyle de özgün görünüyor. Otomobilin arkasında da yine modern bir aydınlatma grubu görülüyor.
Otomobilin içerisinde de aynı modernlik devam ediyor. Sürücüye yönelik tasarlanan orta konsolda bilgi eğlence ekranı sürücü tarafından daha net görünür bir pozisyonda. Audi Virtuel Cocpit Plus isimli dijital kokpit kişiselleştirilebilir yapısıyla da kullanıcı dostu. Altı ve üstü düzleştirilen ve yine modern görünen direksiyon simidinin ergonomisi de başarılı. Vites konsolu tasarımında da havada asılı gibi görünen bir yapıya yer verilmiş. İçerisindeki malzeme ve işçilik kalitesi kendinden beklenileceği gibi oldukça başarılı.
Direksiyonuna geçtiğim arkadan itişli Q4 45 e-tron'da arka aks üstünde elektrik motoru bulunuyor. 55 e-tron ise quattro ön ve arka aks üstünde iki motor ve dört tekerlekten çekişle geliyor. 45 e-tron'daki 210 kW gücündeki motor 545 Nm maksimum tork üretiyor. Hızlanma verilerine baktığımızda 6,7 saniye gibi sportif beklentilerine cevap verebilecek bir veri karşımıza çıkıyor. Maksimum hız 180 km/s ile sınırlandırılırken ortalama tüketim 18,3 kWh/100 km gibi ekonomik bir veri belirtiliyor. Hazır verileri incelemeye başlamışken batarya ve menzil durumlarını da merak ediyoruz.
82 kWh lityum-iyon bataryaların net kapasitesi 77 kWh olarak açıklanıyor. Bataryalar doluyken 498 km menzil sunan otomobil şehir içinde 563 km'ye kadar menzil vadediyor. AC 11 kW şarj noktasında yüzde 0-100 doluluk için 480 dakika gerekiyor. DC 175 kW şarj noktasında yüzde 10 ile 80 doluluk için 28 dakika yeterli oluyor. Elektrikli otomobillerde teknik olarak çok ince detaylar varken Q4 e-tron'da özellikle ısı yönetimi konusunda, şanzıman ve aktarma organlarındaki çalışmalarla da sıcaklık kontrol altında tutulması hedeflenmiş. Su soğutma sistemiyle yağ sıcaklığı düşürerek termal verimlilik arttırılmış.
Tüm detaylı çalışmalar sonunda şarj konusunda hızlı ve verimli bir sonuç elde edildiğini söyleyebiliriz. Bataryaların yeteri kadar hızlı dolması kadar yüksek menzil ve menzili koruma becerisiyle de sürüşü stressiz hale getiriyor.
Genel olarak konfor odaklı ve güvenli bir sürüş tecrübesi yaşatan otomobil hızlı virajlarda da dengesini koruyabiliyor. Bunda otomobilin bataryalarla ağırlık merkezini düşürmesi kadar spor süspansiyon sistemiyle 15 mm daha da alçalan otomobilde dinamizm zirveye taşınıyor.
Sonuç olarak Audi Q4 45 e-tron elektrikli araç teknolojisini Audi'nin lüks ve sportif tasarım anlayışıyla birleştiren konforlu ve sportif bir sürüş tecrübesi yaşatan etkili bir otomobil.
Otomobilin akıcı tasarım çizgileri keskin detaylarla birleştirilerek modern bir görünüm elde edilmiş. Aerodinami adına düz taban tasarımı haricinde tampondaki hava kanalları ve arka spoylerle sportif görünüyor.