ANADOLU İLE DÜNYA ARASINDAKİ YILDIZ
Anadolu Grubu’nun sürdürülebilirlik odaklı stratejik dönüşümünü çok daha ileri bir seviyeye taşımayı ve Anadolu’yu dünyaya, dünyayı Anadolu’ya bağlayan yıldızımızın etki alanını daha da artırmayı hedefliyoruz.
Tuncay Özilhan
Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı
İklim değişikliğinin yanı sıra, pandemi, ekonomik krizler ve savaşlar gibi pek çok olumsuz faktörün de etkisiyle, mevcut işleyiş şekillerinin sürdürülebilirliğini sorguladığımız bir dönemin tam ortasındayız. Bu dönemin artırdığı farkındalıkla birlikte sürdürülebilirlik artık ülkelerin ve kurumların ajandasında olması gereken yere, yani ilk sıraya taşınıyor.
Toplumsal, çevresel ve teknolojik alanlarda oluşan kapsamlı değişim, hepimizi derinden etkiliyor. Pandeminin hayatlarımızın merkezindeki etkisi azalsa da, ekonomik ve sosyal anlamda küresel riskler gittikçe artıyor. İklim krizinin kısa ve uzun vadeli etkileri, biyoçeşitlilik kaybını, sosyal ve jeopolitik sorunları artırıyor.
EYLEME GEÇMEMİZ GEREKİYOR
Ortak geleceğimize yönelik bu ciddi tehditler karşısında dayanıklılığımızı artıracak stratejiler oluşturmamız ve tüm paydaşlarımızla birlikte hızlı adımlarla eyleme geçmemiz gerekiyor. Biz şirketlerimizi içinde bulunduğumuz durumları detaylıca değerlendirerek belirlediğimiz stratejik öncelikler ve uyguladığımız etkin ve temkinli finansal yönetim disiplini çerçevesinde yönetiyoruz. Her sektörümüzün kendi içinde dinamikleri var ve her biri pandemiden farklı şekilde etkileniyor. Dönemin tüm belirsizliklerine rağmen büyümemizi ve karlılığımızı sağlıklı bir şekilde sürdürüyoruz.
DEĞİŞİMLERE YAKINDAN TAKİP
İş ve hizmet modellerimizde dijital dönüşüm ile birlikte gelen yeniden şekillenme, pandemi ile çok daha hızlandı ve farklı bir boyut kazandı. Grubumuzun tüm şirketleri, kendi sektörlerinde en yeni gelişmeleri yakından takip ediyor. Değişimleri yakından takip ederek iş ihtiyaçlarımız ve modellerimiz doğrultusunda yatırımlar yapmayı sürdürüyoruz. Ülkemizdeki ve çevre ülkelerdeki yatırım fırsatlarını her zaman olduğu gibi değerlendirmeye devam ediyoruz. Sektörler bazında şirketlerimiz yatırım ajandalarını daha çok tüketicilerine daha iyisini sunmalarını sağlayacak yenilikçi çalışmalara ve sürdürülebilirlik hedeflerine yönlendiriyor.
EKONOMİNİN İTİCİ GÜCÜYÜZ
Anadolu Grubu olarak "Yarın için bugünü iyileştir" diyerek bir sürdürülebilirlik stratejisi oluşturduk. Bu strateji kapsamında; doğanın, insanın, işin yarını için bugünü iyileştirmeyi, kurumsal sürdürülebilirlik prensibimiz olarak benimsiyoruz. Bugün 19 ülkede, 80'e yakın şirket, 86 üretim tesisi, altı Ar-Ge merkezi ve 80 binden fazla çalışan ile yedi sektörde faaliyet gösteriyoruz.
Hem küresel markalar ve çok uluslu şirketlerle kurduğumuz ortaklıklarla hem de Türkiye ekonomisinin en büyük itici güçlerinden biri olarak önemli bir etki alanına sahibiz. Son yıllarda Grubumuzun bu alandaki kolektif etkisini ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları'na katkımızı ortaya koyan analiz ve raporlama çalışmalarının yanı sıra çok yoğun bir paydaş iletişimi de yürüttük.
Ayrıca, Grubumuzun sürdürülebilirlik altyapısını da güncel ihtiyaçlar doğrultusunda yeniden inşa ettik. Ge- leceğe yönelik bu kapsamlı çalışmalarımızda Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, Avrupa Yeşil Mutabakatı, Küresel Raporlama İnisiyatifi ve Dünya Ekonomik Forumu Paydaş Kapitalizmi Göstergeleri başta olmak üzere uluslararası taahhütlerin rehberliğinde ilerliyoruz.
ORTAK DEĞERLER YARATIYORUZ
Yeni yüzyılın dinamikleriyle hızla değişen beklenti ve ihtiyaçları yakından izliyoruz. Küresel değişimi öngörerek yıllardır faaliyet gösterdiğimiz bölgelerde çevresel, sosyal ve yönetişim alanlarında ortak değerler yaratıyoruz. Anadolu Grubu'nun sürdürülebilirlik odaklı stratejik dönüşümünü çok daha ileri bir seviyeye taşımayı ve Anadolu'yu dünyaya, dünyayı Anadolu'ya bağlayan yıldızımızın etki alanını daha da arttırmayı hedefliyoruz. Var olduğumuz her yerde daha sürdürülebilir 'yarınlara' ulaşmak için hedeflerimize yönelik somut adımlar atıyoruz.
ANADOLU'NUN 2050 HEDEFLERİ
Sürdürülebilirlik dönüşümünün yolu, dönüşümün, bugünün hareketi olduğunu fark etmekten geçiyor. Stratejimiz kapsamında, tüm faaliyetlerimizle bağlantılı değer ve odak alanlarımızı belirledik. Doğanın Yarını, İşin Yarını ve İnsanın Yarını diye adlandırdığımız üç değer alanımızda, on iki odak konu ile stratejimizi uyguluyoruz. Süregelen çalışmalarımızı ileriye taşımak üzere ilk olarak üç değer alanımız için vizyoner hedeflerimizi belirledik.
-Doğanın Yarını değer alanımız kapsamında, 2030'a kadar kapsam 1 ve 2'de sera gazı emisyonlarını 2020'ye göre yüzde 50 azaltma, 2050'ye kadar net sıfır şirket olma vizyonu ile çalışacağız.
-İşin Yarını değer alanımız kapsamında, 2030'a kadar operasyonlarımızın yüzde 50'sinde, 2050'de ise yüzde 100'ünde izlenebilir olmayı hedefliyoruz.
-İnsanın Yarını değer alanımız için ise kadın yönetici oranımızı 2030'da yüzde 35'e, 2050'ye kadar yüzde 50'ye çıkarma hedefiyle çalışacağız.
-Zaman içinde diğer odak alanlarımızla ilgili de vizyoner hedefler koyarak performansımızı sürdürülebilirlik raporlarımız aracılığıyla paylaşacağız.