QNB FİNANSBANK GENEL MÜDÜRÜ TAN: BANKACILIK DEĞİŞECEK...

12:12 - 08.08.2022, Pazartesi

27 yıllık bankacılık kariyerinin yarısını sahada geçiren QNB Finansbank’ın Genel Müdürü Ömür Tan, göreve geldiğinden bu yana müşterileri ile bir araya gelmeye özen gösteriyor. İş hayatındaki temel anlayışını, “iyi niyetli, pozitif ve sorumlu” şeklinde tanımlayan Tan, karlı ve sürdürülebilir büyümeyi hedefliyor…

Ayfer Arslan / INBUSINESS

Türkiye'nin önde gelen özel bankalarından QNB Finansbank'ta bu yıl bayrak değişimi yaşandı. Kurumsal ve Ticari Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Ömür Tan, yaklaşık 12 yıl genel müdür görevini yürüten Temel Güzeloğlu'ndan bayrağı devraldı.

Bankacılık sektöründe 27 yıllık deneyime sahip Ömür Tan kariyerinin yarısını tamamen sahada geçirmiş bir isim... Ticari ve kurumsal şubelerde müşteri temsilciliği, pazarlama müdürlüğü ve şube müdürlüğü gibi çeşitli görevlerde bulunmuş. 1998'den bu yana ise QNB Finansbank ailesinin bir üyesi. Yeni görevi sonrası ilk röportajını INBUSINESS dergisine veren Ömür Tan, göreve geldikten sonra QNB Finansbank özelinde hayata geçirdiği projeleri, büyüme hedeflerini ve bankacılık sektörüne ilişkin beklentilerini anlattı.

Öncelikle biraz yakından tanımak için Tan'ın kariyer yolculuğunu konuşuyoruz. Anne ve babasının memur olması nedeniyle çocukluğu Kars, Erzurum, Tokat, Trabzon ve Ankara gibi Anadolu'nun çeşitli illerinde geçti. Dolayısıyla Tan sadece kariyerinde değil, neredeyse hayatının önemli bir kısmında farklı kültürleri tanıma fırsatı yakaladı. Bu da bireylerden kurumlara kadar toplumun farklı kesimlerine dokunan bankacılık mesleğinde kendisine önemli bir avantaj sağladı.

POZİTİF YAKLAŞIM

2022 yıl başı itibarıyla genel müdürlük koltuğuna oturan Tan, kendi deyimiyle, 24 yıldır 'ailesi gibi gördüğü' ve 'kaliteli dostluklar' edindiği bir kurumun genel müdürü olmaktan dolayı çok heyecanlı ve gururlu. QNB Finansbank'ta her zaman bir aile ortamında çalıştıklarını anlatan Tan, bir yönetici olarak her zaman en iyisini yapmak için çabalamış. İş hayatındaki temel anlayışı ise 'iyi niyetli ve pozitif olmak' üzerine kurulu.

Diğer taraftan ciddi bir sorumluluk taşıdığının da farkında. Çünkü 11 bini aşkın banka çalışanı ile birlikte ailelerinin de sorumluluğunu üzerinde hissediyor. Tan, "QNB Finansbank, bankacılık sektöründe birçok konuya öncülük eden ve sağlam konumu olan bir banka olduğu için işim bir o kadarda zor. Her zaman daha iyisi için ça- balamanız gerekiyor" sözleriyle işinin zorluklarını aktarıyor. Tan, göreve geldiğinde ekipleri ve farklılık gösteren dinamikleri tanımakla işe başladı. Sonuçta birçok farklı fonksiyonu yönetseniz de tüm bankayı yönetmek çok daha farklı bir deneyim.

'DOKUNAN BİR BANKACI'

Tan'a göre, farklı ekiplerin aldıkları önemli kararlarda onay mekanizması olduğunuz için hem tüm işleyişi en iyi şekilde bilmek hem de yorumlayabilmek gerekiyor. Tan, "Göreve geldiğim gibi kendime de bir hedef belirlemiştim. Son 2.5 yılda pandemi dönemi ile değişen çalışma biçimlerinin de etkisiyle dönüşen iş dünyasında şubelerimizle iç içe olmak istedim. Müşterilerimiz ve şubelerimiz ile birlikte olmaya özen gösteriyorum. Bundan önceki görevlerimde de hem müşterilerimize hem de ekip arkadaşlarımıza dokunan bir bankacı olarak bun- dan çok keyif alıyorum" diyor.

KOBİ'YE DİJİTAL KÖPRÜ

QNB Finansbank, büyüme stratejisi ve hedefleri konusunda da oldukça iddialı bir perspektife sahip. En temel öncelikleri; karlı ve sürdürülebilir büyüme, dijitalleşme, riski etkin yönetme, müşteri kazanımına odaklanma ve verimlilik artışı sağlama yani rekabetten pozitif ayrışma. Tabii Türkiye ekonomisinin sürdürülebilir büyümesi için gerekli finansman desteğini sağlamak da önemsedikleri bir diğer konu başlığı. Ömür Tan'ın bir bankacı olarak önemsediği bir başka konu ise müşteri deneyimi. Her bir müşterinin en kaliteli ve en iyi hizmeti almasını istiyor. Hedef; her segmentte, her müşteri için Türkiye'nin en iyi müşteri deneyimini sunan banka olmak.

Ayrıca sundukları ürün ve hizmetlerle her zaman dijitalleşmeye yön veren bir banka olmak da yeni dönemdeki en önemli hedeflerinden bir diğeri. Pandemiyle hızlanan dijitalleşme yatırımlarında, işletmeleri yeni döneme hazırlamak da zaten bu hedefin bir yansıması. Zira KOBİ'ler için dijital dönüşümün henüz yeni konuşulmaya başladığı dönemde QNB Finansbank, öncü bir rol üstlenerek 2019'da 'Dijital Köprü' platformunu hayata geçirdi. KOBİ ve daha büyük ölçekli şirketlerin, dijital dönüşüm sürecini kolaylaştırma amacıyla yola çıkan Dijital Köprü, 80 bin müşteriye ulaştı. 2022'de de aynı ivmeyi koruyarak birçok farklı sek- törden KOBİ'ye ulaşmayı hedefliyor.

EVDEKİ HESAP ÇARŞIYA UYMADI

Peki, 2022 sektör ve banka açısından nasıl geçiyor? Tan, bankacıların çok sıklıkla kullandığı bir tabir ile sözlerine başlıyor: "Çok zorlu bir yıl geçiriyoruz. Aslında pandemi sonrasında hem ekonomik hem de sosyal olarak daha elverişli koşulların beklendiği bir yıla girmiştik. Buna rağmen evdeki hesap çarşıya uymadı."

Piyasa koşullarını yakından takip ettiğini anlatan Tan, çarpıcı tespitlerde bulunuyor. Tan'a göre son yıllarda görülen enflasyonist baskının arttığı küresel ortamda yükselen emtia ve enerji fiyatları, döviz kurlarındaki yukarı yönlü baskılar, ülkemizde de son yıllarda kaydedilen yüksek enflasyon bankacılık faaliyetlerini olumsuz etkiliyor. Ancak burada bir parantez açıp Türk bankacılık sisteminin gücüne vurgu yaparak şunları ekliyor: "Yılın ilk çeyreği itibarıyla bankalarımızın dinamik olduğunu söylemek mümkün. Akıllara bankaların çok yüksek karlılıklara ulaştığı gelebilir ancak şunu da unutmamalıyız: Yüksek enflasyon ortamında artan karlılıklar sürdürülebilir değil."
Son dönemde regülasyon tarafında yapılan atılımlarla, bankalar hızlı bir şekilde kendini yenileyerek iş modellerine yenilikçi çözümler getiriyor.

BANKACILIK DEĞİŞECEK

Açık bankacılık ve servis bankacılığının uzun süredir gündemlerinde olduğunu anlatan Tan, "İlgili mevzuatın Türkiye'de yayınlanmasının hemen sonrasında da QNB Finansbank olarak 'servis bankacılığı' ekibini kuran ilk banka olduk" diyor. Tan'a göre, her iki model de bankacılığı değiştirecek. Artık müşteriler, bankacılık hizmetlerini diledikleri platformdan alabilme özgürlüğüne kavuşacak. Bu da farklı platformlardan finansal verilerini görüntüleyebilen ve bankacılık işlemleri yapabilen bireysel ve tüzel kullanıcıların, oluşan rekabet ortamıyla müşteri deneyimini ve faydasını arttırmasını olumlu etkileyecek.

İKLİM KORUYUCULARI YETİŞİYOR

QNB Finansbank'ın stratejik önceliklerinden birisi de sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk kapsamında projeleri hayata geçirmek. Çünkü Tan'a göre, yaşadığımız dünyaya ve genç nesillere karşı ciddi sorumluluklarımız var. Geleceğe ve çocuklarımıza yatırım yapmak zorundayız. Bu kapsamdaki projeleri hızlandıran banka, Mardin'de 'İklim Koruyucuları Yetişiyor' projesini tanıttı.

TEGV iş birliği ile hayata geçirilen proje ile iklim krizi konusunda çocuklarda farkındalık yaratılarak onların hem bu konuda derinlemesine düşünmesi hem de mevcut sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirmesi hedefleniyor. Pilot olarak uygulanan proje kapsamında bugüne kadar 13 ilde 500 çocuğa eğitim verildi. Sürdürülebilir bir gelecek için yeni kömür termik santrali ve kömür maden yatırım projelerini finanse etmeyeceklerini de açıklayan Tan, bu konuda kararlı; "iklim kriziyle mücadele konusunda önemli bir adım attığımıza ve geleceğimizi çocuklara bırakmak için hazırlanırken düşük karbonlu ekonomiye geçişi de desteklediğimize inanıyorum."

BİZE ULAŞIN