Aras Kargo, dijitalle Anadolu'da güçlenecek


İş hacmi katlanan e-ticaret firmaları, lojistik sektörünü de dönüşüme zorluyor. Kargo şirketleri artık teknoloji şirketi gibi hareket ediyor. Bu dönüşüme ayak uydurmak için çalışmAlarını hızlandıran Aras Kargo, önümüzdeki dönemde dijitalleşmeye 1 milyar liralık yatırım yapacak.
Arzu Kurum /INBUSINESS
Covid-19 pandemisi kimi sektörleri durma noktasına getirirken, kimilerini de (sağlık, hijyen, e-ticaret, lojistik ilk akla gelenler) hem büyüttü hem de zorunlu bir dönüşüme itti. Yaşamı eve sığdırmaya çalışanların siparişleriyle e-ticarette yaşanan patlama, tabii ki kargo şirketlerine de yaradı. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) verilerine göre, Türkiye'de online alışveriş harcamaları 2020'de 2019'a göre yüzde 85 büyüdü. Sektörün 2021'de 400 milyar lira gelire ulaşabileceği öngörülüyor.
KARGODA DİJİTAL DEVRİM
Artan iş hacmini dijital çözümlerle karşılamaya çalışan kargo şirketleri hızlı bir adaptasyon süreci geçirdi. Hem dijitalleşmesini hızlandırdı, hem de gerçek anlamda hızlandı. Yani teslimat sürelerini kısalttı. İlk adım temassız teslimat için geldi. Ardından kodlu teslimat ve yeni tip çipli kimliklerde el terminali ile okuma yöntemi gibi çalışmalara hız verildi. Özetle kargo şirketleri şu sıralar, bir lojistik firması gibi değil de daha çok bir teknoloji şirketi gibi hareket ediyor. Son zamanlarda teslimat sürelerinin daha da kısalması anlamına gelen 'h-ticaret'in (hızlı ticaret) tartışıldığı sektörde; önümüzdeki dönemde Kurye Rota Optimizasyonu ile teknoloji yatırımlarının daha da artması bekleniyor. Sektörün teknoloji yatırımlarına odaklanan oyuncularından Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın; şirketin 2019'dan bu yana teknolojiye 300 milyon liralık yatırım yaptığına dikkat çekiyor. Pandemi ile birlikte her gün bir milyonun üzerinde kapı çalmaya başladıklarına işaret eden Ayyarkın, salgın sürecinde tedarik zincirinin ve kargo sektörünün ne kadar önemli olduğunın anlaşıldığına ve bunun da sektörün büyümesine katkı sağladığına vurgu yapıyor. Ayyarkın, tüm dünyanın zorlandığı bu süreçte Aras Kargo'nun daha önce başlattığı teknolojik yatırımlar ve operasyonel birikimlerin meyvesini topladığının altını çiziyor. 2020'de Türkiye'de e-ticaret işlem hacminin bir önceki yıla göre iki kat arttığını kaydeden Ayyarkın, "Buna paralel olarak ziyaret edilen adres sayısı yüzde 90 arttı. 200 milyonun üzerinde gönderiyi teslim ettiğimiz 2020 yılında yüzde 65'lik büyüme ile ciromuzu 2 milyar liranın üzerine çıkarttık" diyor.
GELİR 2 MİLYAR LİRAYI AŞTI
2021'de de çift haneli büyüme hedefleyen şirket, önümüzdeki dönemde 1 milyar liralık yatırım planlıyor. Bundan sonraki yıllarda bütün yatırımlarını pandemiyle yaşanan dönüşüme göre planlayan Aras Kargo, 2021'de önceliği kaliteye verecek. Şirket yeni yatırımlarla entegrasyon, entegre yönetim sistemleri, rota optimizasyonu yatırımlarıyla kalitesini ileri seviyeye çıkarmaya hazırlanıyor. Kurye Rota Optimizasyonu projesine ağırlık vereceklerini belirten Ayyarkın, "Zamanı ve kapasiteyi iyi yönetebilmek adına, transfer merkezlerimizin yenilenmesi ve teknolojik alt yapımızın güçlendirilmesine yönelik yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz" diyor.
DİJİTALLE ANADOLU'DA GÜÇLENECEK
Yeni Normal'in dinamiklerini hızlıca iş yapış süreçlerine adapte ettiklerine değinen Utku Ayyarkın, şirketin önümüzdeki dönem öncelikli ajandasına ilişkin şu bilgileri veriyor: "Adım adım müşteri bilgilendirmesi, alıcı kolaylığı, müşteri ilişkileri ve hizmetleri yönetiminde atacağımız adımlarla eşsiz müşteri deneyimini hedefliyoruz. Dört büyük şehrin ardından Anadolu'daki transfer merkezlerimizi de güçlendirmeyi planlıyoruz. Buralara yönelik teknoloji yatırımlarına da ağırlık vereceğiz."