Güven: Türkiye yüzde 5 büyür

13.01.2023
Güven Yönetim Danışmanlık, Koçluk, Mentorluk CEO’su Çiğdem Güven, 2023'ün dünya için zor bir yıl olacağını ancak her şeye rağmen Türkiye'de büyüme oranının yüzde 5 olmasını öngördüklerini vurguladı.

Güven Yönetim Danışmanlık, Koçluk, Mentorluk CEO'su Çiğdem Güven, 2023'ün şirketler açısından zor bir yıl olacağını belirterek, bu yıl cirolarda gerileme yaşanabileceğine dikkat çekti. Görülen ve görülmesi beklenen resesyonun finans sektörünü de yakından etkilediğini kaydeden Güven, küresel düzeyde oluşan enflasyonun alım gücünün düşmesine ve yaşam standartlarının gerilemesine yol açabileceğini ifade etti. IMF'nin yayınladığı rapora dikkat çeken Güven, "2023 yılında dünyada GSYH 103.496 milyar dolardan 108.5 milyar dolara yükselirken, enflasyon yıllık bazda yüzde 9.1'den yüzde 5.1'e, büyüme ise yüzde 2.9'dan yüzde 2.1'e gerileyecek" dedi.

ABD, Avrupa Birliği (AB) ve Çin gibi 3 büyük ekonomide yavaşlamaların söz konusu olduğunu hatırlatan Güven, ekonomilerin canlanması için gerekenleri şöyle sıraladı:

„ Dünyada üretime yönelik kullanılmayan kısımlar ekonomiye katkı sağlaması için dönüştürülmeli. Tasarruf açığı ve cari açık konusunda ülke ekonomileri sağlam adımlar atmalı. Yüksek enflasyondan dolayı sürekli iflas eden firmaların sayısı artıyor. Bu durumun önüne geçmek ve onları ekonomiye geri kazandırmak için devlet destekli finansal danışmanlık merkezleri kurulmalı. Dijital dönüşüme yapılan yatırımlar artırılmalı. Ar-Ge, İnovasyon, Teknoparklar gibi alanlara verilen önem artmalı. Ülkelerde yerli üretici desteklenmeli ve cesaretlendirilmeli. Tüm sektörlere iç ve dış piyasalarda eşit rekabet için destek paketleri oluşturulmalı. İhracat bilmeyen küçük imalatçılar e-ihracat ve ihracat konularında desteklenmeli ve eğitilmeli. Tasarrufa dayalı büyüme politikaları uygulanmalı."

"EKONOMİDEKİ TÜM DEĞİŞKENLER YAKINDAN TAKİP EDİLİYOR"

Türkiye'de enflasyon oranının yüzde 64 olmakla birlikte 2023 yılında baz etkisiyle de birlikte, yüzde 24.9 seviyesine düşmesinin beklendiğini ifade eden Güven, Covid-19 döneminden bu yana tüm dünya merkez bankalarının sıkı para politikaları uyguladıklarını hatırlattı. Aynı şekilde ülkemizde de ekonomideki tüm değişkenlerin yakından takip edildiğini söyleyen Güven, bankacılık tarafında regülasyonlar ile çeşitli önlemlerin alındığını vurguladı.

2022 yılında enflasyonun yüksekliğinin bir sonucu olarak işletmelerin sermaye ihtiyaçlarının arttığına işaret eden Güven, „Turizme ilişkin olarak alınmış önlemler, yapılan çalışmalar oldukça önemli. Fiyat artışlarıyla ilgili denetimlerin sıkı kontrol altında olması bu dönemde son derece kritik. 2023 yılında, ekonomik olarak baktığımızda Türkiye'de yüksek enflasyon yerini resesyona bırakabilir. Resesyonun bir sonucu olarak vergi yükü artabilir, şirketler için ciro büyüklüğü azalabilir ve hane halkı açısından gelirlerde azalmalar meydana gelebilir. Ancak yabancı yatırımcılar ile meydana gelebilecek iş birlikleriyle sabit sermaye yatırımları desteklenebilir. Fiyat istikrarını desteklemek amacıyla yatırım-istihdam-üretim-ihracat konuları doğrultusunda finansman maliyetleriyle sağlanan krediler artırılabilir. Yeni dönemde mali politikalar arasında dijital Türk Lirasına önem verimesi de kritik olabilir" değerlendirmesinde bulundu.

"TÜRKİYE 2023'TE YÜZDE 5 BÜYÜR"

2023 yılında Türkiye'nin; stagflasyon, jeopolitik konum, iklim değişikliği, gıda krizi ve enerji krizinden etkilenmeye devam edeceğine değinen Güven, 2023 yılında Türkiye'de enflasyon oranının yüzde 25-30 seviyesinde; büyüme oranının ise yüzde 5 olmasını öngördüklerini vurguladı. 2023 yılında tüm dünyada yaşanan enerji krizi ile birlikte iklim krizi ve yenilenebilir enerji kapsamında yapılan teknolojik yatırımların artacağına dikkat eçeken Güven, „Bu teknolojik yatırımların sonucu olarak Türkiye'de fosil yakıta olan bağlılık azalacak ve elektrikli araçlara olan ilgi artacaktır. Gıda ve perakendecilik sektörlerindeki fiyat artışları ise 2023 yılında da devam edecektir. Ancak bu durum tüketicinin kısa vadede çok alışveriş yapmasına, tüketicide maliyet bilinci oluşmasına ve tüketicinin ihtiyacı kadar kullanma alışkanlığı edinmesine neden olabilir. Türkiye'de iş dünyasında bilinçlenme, globalleşme artacak. Bunun sonucu olarak esneklik, karlıklık, risk yönetimi daha da güçlenecek. Çok iyi bir uygulama planı ile, tarafların görüşleri ve ortak akıl ile, çok güçlü bir ekonomi yaratmak mümkün. Genç, dinamik, çevik ve esneklik Türkiye'nin önemli güçleridir. Başarılı lokomotif şirketlerin sayısını arttırmak mümkün olacaktır. Orta ölçekli olup, çok başarılı bir KOBİ ekosistemi yaratmak mümkün" diye konuştu.

BİRÇOK ULUSLARARASI SERTİFİKASI VAR

2012 yılında kurulan Çiğdem Güven Yönetim Danışmanlık, Koçluk, Mentorluk bankalara, ihracatçı birliklerine, sanayi ve ticaret odalarına, leasing ve sigorta şirketleriyle çeşitli KOBİ'lere başta finansal danışmanlık ve ihracat danışmanlığı olmak üzere birçok alanda hizmet veriyor.

İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunu olan Çiğdem Güven, İngiltere'de St.Giles College'de Lisan eğitimi sonrası İstanbul Üniversitesi, İşletme İktisadi Enstitüsü İngilizce Finansal Kuruluşlar Yönetimi Yüksek Lisans Programını tamamladı. Amerika ve Avrupa'da Colombia Business School, Center for Creativeship, Management Center Europe vb kuruluşlarının Liderlik ve Yönetim Sertifika programlarını bitirdi. Ardından ICF akredite okullardan biri olan Coaching Training Institute'un Koçluk Sertifika Programı'nı tamamladı.

Kişisel gelişim ve psikoloji alanındaki eğitimleri Nirengi Kişisel gelişim Merkezi'nde aldı. İş hayatına 1992 yılında Garanti Bankası Kurumsal ve Finansal Ticari Pazarlama Müdürlüğü'nde başlayan Güven, Cengiz Holding'de 2011-2012 yılları arasında CFO olarak görev yaptı.

Çok sayıda bankacı yönetici ve lidere danışmanlık ve koçluk hizmeti verdiklerini ifade eden Güven, „CGBusinessManagement B2B platformumuzla şirketlere hem kıymetli yazılı iş içerikleri hem de videolu iş içerikleri sunuyoruz. Türkiye ve Almanya'da faaliyet gösteriyoruz. Almanya pazarını çok yakından takip ediyoruz. İş kurmak isteyenlere, pazara satış yapmak isteyenlere danışmanlık hizmeti veriyoruz. Bu anlamda Sanayi ve Ticaret Odaları ile yakın iş birliği içerisindeyiz. Hizmet ağımızı dijital yönde büyütme ve Almanya dışında diğer Avrupa ülkelerinde de iş yapma hedefindeyiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.